- Anoniem5 april 2016 om 14:04
Ik ben een meisje van zestien jaar oud en heb een vreselijk slecht gebit. Mijn ouders waren nooit zo opdringerig met de tandarts en aangezien ik een angst ervoor ken, heb ik er als klein meisje ook nooit op aangedrongen.
Nu zijn we echter bij het punt beland dat ik van schaamte niet meer naar de tandarts durf. Een van mijn kiezen is geheel weggerot en voor de rest heb ik een aantal gaatjes.Zou een tandarts heel erg… Eh… Noem het oordelen als ik het toch laat behandelen? Zou hij niet denken van ‘wat een raar kind’? Ik schaam me echt dood, want ik besef dat mijn gebit echt slecht is, maar ik denk dat het toch nodig is…
De laatste tijd begint de weggerotte kies ook pijn te doen met het eten van zoete dingen. Wat zou dit kunnen zijn?Ik heb geen idee of dit forum geschikt is voor deze vraag, maar goed.
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
5 april 2016 om 15:17Ik zou je in ieder geval aanraden om naar de tandarts te gaan.
Reageren
Een tandarts oordeelt niet.
Dat je nu pijnklachten krijgt kan zijn omdat je tandvlees zich aan terugtrekken is. Om nou te voorkomen dat dat veel erger wordt is het raadzaam om naar de tandarts te gaan.erb10 december 2020 om 03:51ik weet dat dit 4 jaar te laat komt maar voor iedereen die dit leest: ga alsjeblieft gewoon naar de tandarts. ooit was ik jong en durfde ik niet te gaan en ineens waren er 10 a 12 jaar voorbij en nu moet ik wel gaan want mijn tanden vallen er uit en de pijn die mijn tanden veroorzaken kan ik niet meer aan maar het is alleen maar enger geworden om te gaan
Reageren