Zoeken Vraag het forum

Factuur tandarts

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Mijn tandarts stuurt mij een factuur waarin hij 2x c28 toepast voor het onderzoek voor het behandelplan. Hiervoor hebben inderdaad 2 afspraken plaatsgevonden was voor mij niet nodig want na de eerste afspraak had ik alle informatie al gekregen en het behandelplan. Is dit toegestaan? Ook noteert hij nog een keer functieonderzoek kauwstelsel G21. Uiteindelijk heb ik een stabilisatie opbeetplaat gekregen welke niet paste goed paste, hij was veel te veel ingeschuurd door de tandarts mijn kaak ging telkens naar rechts. Maar hij is van mening dat het wel allemaal goed zat. Ik ben niet blij met de service  en heb het idee dat ik teveel moet betalen.kan iemand hierin adviseren?

2 reacties
    Reageren
    Anoniem

Alles bij elkaar is het dus 2x c28 onderzoek, c29 studiemodellen en c29 materiaal en techniek kosten g62 stabilisatieopneetplaat g62 materiaal en techniek kosten g21 functieonderzoek kauwstelsel

Reageren
    Suzan

Hey,

Heb je dit ook met je tandarts zelf besproken? Anders denk ik dat je een dergelijke vraag aan een andere tandarts zou moeten stellen. Die je dossier als een second opinion zou bekijken. Aan de hand daarvan kun je dan kijken wat je wilt gaan doen.

Nu is het jou mening tegenover die van je tandarts, jij zegt dat je teveel betalen moet, je tandarts zegt van niet.

Om daar uit te komen, ben je van beide kanten bewijs nodig waarom je vindt dat je gelijk hebt. En waarschijnlijk is de enige manier omdat dan aan te vechten,  er een advocaat op te zetten. Wat je misschien nog veel meer geld gaat kosten dan je nu aan de tandarts betalen moet.

Je kunt het voorleggen bij bijvoorbeeld het Juridisch Loket, volgens mij kun je daar gratis juridisch advies krijgen. Maar eerlijk gezegd denk ik dat je geen poot hebt om op te staan, omdat je vrijwillig hebt ingestemd met de behandeling en van te voren had kunnen vragen wat de kosten van het hele behandelplan zouden zijn.

Uit ervaring weet ik dat tegen een medische instantie vechten enorm lastig is, enorm veel geld kost en enorm lang duurt. En tenzij er echt een grote medische misser is gemaakt, ( dat was het bij mij wel ) is de kans dat jij als patiënt gelijk krijgt heel erg klein. En helaas voor jou valt onenigheid over een rekening niet onder. Dus denk goed na of je daar wel tijd en energie in wilt steken….

Groetjes Suzan

Reageren
Reageer op: Factuur tandarts
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.