Zoeken Vraag het forum

Bijna flauwvallen tijdens sporten

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,

Vanmorgen voelde ik me ineens onwel tijdens de circuit-training. (Bij die training worden kracht en cardio afgewisseld en het is intensief).
    Na één ronde te hebben voltooid (15 minuten) voelde ik me beroerd. Ik was misselijk, duizelig, zag een soort van lichtflitsen en ben even gaan zitten. Ik had het idee dat ik bijna flauwviel. Na een kwartiertje voelde ik me weer beter en zag ik normaal. Ik heb ook wel eens last van migraine met aura’s, maar dat is toch anders dan dit. Ik heb achteraf ook geen hoofdpijn gehad. Denk dus niet dat het migraine was.
    Normaal heb ik dit nooit. Mijn conditie is normaal, heb een gezond gewicht voor mijn lengte en ben 18 jaar oud.
    Zou dit iets te maken kunnen hebben met de voeding? Gisteravond zou ik namelijk met vrienden naar de bios gaan en daar iets eten. Dit ging op het laatste moment niet door en daardoor ben ik eigenlijk vergeten avond te eten.’s Avonds heb ik wel wat M&M’s gehad. Niet echt voedzaam, maar het levert wel veel suiker.
    Vrijdag heb ik ook niet echt een voedzame maaltijd gehad. Namelijk döner.
    Als ontbijt had ik vanmorgen twee sneetjes brood met jam. (Vrijdag en zaterdag heb ik ook gewoon brood gegeten naast die maaltijden.)
    Zou het dus kunnen dat ik te weinig voedingsstoffen had en daardoor zo beroerd werd? Of is het iets anders?

Alvast bedankt voor de reacties.

2 reacties
    Reageren
    Anoniem

Ik had trouwens ook wat moeite met praten. Ik wist wat ik wilde zeggen, maar was lastig om het ook daadwerkelijk te zeggen. Kwam er een beetje onverstaanbaar uit.

Reageren
    John (moderator)

Het is heel goed mogelijk dat je bloedsuikerspiegel te laag was.
    Je bloeddruk zou eventueel ook nog een oorzaak kunnen zijn. Houd de volgende keer rekening met de voeding als je aan zo’n training begint. Zorg dat je voldoende eet.

Reageren
Reageer op: Bijna flauwvallen tijdens sporten
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.