Zoeken Vraag het forum

pijn aan bovenste 5 centimeter van heup aan beide zijde door hardl

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik heb pijn aan bovenste 5 centimeter van heup aan beide zijde door hardlopen. Ik ging al een tijdje hardlopen maar omdat ik allerlei kwaaltjes kreeg (wat bleek te komen door de gel in mijn schoenen die uitgewerkt was)heb ik nieuwe schoenen gekocht, de eerste en tweede keer liepen deze als pantoffels maar de derde keer kreeg ik hier voor het eerst last van. Ik heb 2 weken gewacht en ben het weer gaan proberen, halverwege moest ik stoppen vanwege de pijn. vervolgens heb ik een maand gewacht en moest na 500 meter al afhaken. Inmiddels ben ik ca. een half jaar gestopt en is de pijn sinds ca 3 maanden helemaal weg (alleen als ik een op een bepaalde manier sta voel ik nog iets in de verte. Eigenwijs als ik ben ben, ben ik afgelopen week het weer gaan proberen, de zelfde pijn kwam binnen 2 kilometer weer terug… Heeft iemand enig idee wat het is en hoe te behandelen/ mee om te gaan??? BVD Joost

5 reacties
    Reageren
    Tandor1

Zou je precies kunnen aangeven waar de pijn zit?
    Eventueel met foto?

Reageren
    Anoniem

De pijn zit vanaf ca 3 cm vanaf de bovenkant tot ca 8 cm naar onderen precies midden op mijn heupen en dit straalt ca 5cm door naar voren en ca 5 cm door naar achteren. Dus eigenlijk een plek van ca 8-10 cm rond vanaf 3 cm onder de heuprand precies aan de zijkant. Sorry ik kan geen foto maken (weet niet hoe dit werkt/deze op de site krijg)

Bij Voorbaat Dank!

Reageren
    Tandor1

Het heeft waarschijnlijk toch te maken met de manier van bewegen en het schoeisel. Hierdoor kan er een overbelasting ontstaan in je heupgewricht.
    Ik zou je adviseren om met je klachten naar een fysiotherapeut te gaan.

Reageren
    Anoniem

Bedankt voor de reactie, ik heb inmiddels idd een afspraak bij de fysiotherapeut gemaakt…

Reageren
    Tandor1

Graag gedaan.
    Laat even wat weten als je bent geweest.

Succes!

Reageren
Reageer op: pijn aan bovenste 5 centimeter van heup aan beide zijde door hardl
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.