Kramp in de kuiten

hallo

Ik ben een voetballer en ik heb vaak last van krampen in mijn kuiten tijdens matchen. Bij trainingen heb ik hier nooit last van maar tijdens matchen kan ik zelfs in de opwarming al een klein krampje voelen opkomen(ik draag geen scheenlappen in de opwarming). Met mijn scheenlappen aan tijdens de wedstrijd krijg ik geregeld kramp en dit komt vooral voor wanneer ik begin te sprinten en in een sprint zit.
    Ik drink nooit alcohol dagen voor ik voetbal, eet 2 a 3 uur voor een match, drink dagelijks 2.5 liter water en voor een match meer als voldoende. En ik heb ook al gehoord dat ik niet in conditie zou staan maar ik heb de beste conditie van de ploeg dus ik ben eigenlijk ten einde raad vanwaar deze krampen op matchdagen komen...

graag een beetje advies 🙂

mvg Bart

Reageren

[quote]En ik heb ook al gehoord dat ik niet in conditie zou staan maar ik heb de beste conditie van de ploeg [/quote]
    Dat wil niet per definitie zeggen dat je conditie dan goed moet zijn. Kan ook betekenen dat de conditie van de anderen nog slechter is..

Ga met de klachten naar een fysiotherapeut en laat eens naar je benen kijken

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Kramp in de kuiten

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe