- G7 oktober 2016 om 01:56
Hallo
Ik heb een vraagje?
Anderhalve maand geleden heb ik uit het niks een dikke bult op mijn rechter knie gekregen. Zelf had ik vakantie en zat al een weekje lekker rustig thuis!
3a 4 dagen heb ik het aangekeken en toen toch maar naar de dokter gegaan. De vervang dokter zij meteen ja ik zie het al vocht in de knie. Dat is zo weg even rust nemen beentjes in de lucht en lekker laten koelen. Oke de dokter zal het wel weten. 2 weken later toch maar weer naar de dokter gegaan want die was weer terug van zijn zevende vakantie in het jaar!! Die zij ook meteen ja ik zie het al je hebt een slijmbeursontsteking en ik was klaar!!
Nee zij ik! De dokter keek mij aan van weet jij het beter zo wat wil je dat ik doe???
Mijn vraag was kan je misschien een spuitje erbij halen want ik denk dat er toch iets anders in zit want de pijn en de klachten zijn niet echt te vergelijken met de klachten van een slijmbeursontsteking!
De dokter zij, ik haal er wen beetje uit dan laat ik je zien dat het een beetje geel is of doorzichtig. Ik ging liggen en de spuit kwam in zicht!! Knie ontspannen een klein beetje buigen en ja hoor de spuit ging er in!!! KRAAK KRAAAAAAK KRAKKKKKKKAKKKKK dat is wat je hoorde en de dokter zij nu haal ik er een beetje uit maar?????? Er kwam alleen maar bloed uit hij schrok en uit reactie zoog hij alles eruit inplaats van een beetje ik! Ik zag mijn knie bult steeds kleiner worden maar net veel pijn heel veel pijn. Het was helder maar ook donkerbloed.
Ik dacht ha ….dokter.
Maar goed je houdt je rustig. De dokter vertelde mij nu is het wel klaar misschien komt er nog een beetje terug maar voor de rest komt het nu wel goed. Mijn knie was leeg om het maar zo te zeggen maar de pijn werdt toch maar erger met de dag ook aan de rechterkant van mijn kniet tot naar mijn kuiten en het straald ook noor boven. Soms is het lastig te beschrijven want je druk regelmatig op je benen met je duimen of knokkels om de pijn te verminderen. Je drukt op je boven been en je voelt het in je kuiten. Noem het maar op. Je slaapt slecht de bult op je knie zit enorm in de weg op je buik slapen kan echt niet tenzij je knie buitenboord gooit van je bed. Achja de klachten hoef je niet eens te beschrijven want ieder mens met knie problemen weet hoe die zich voelt!.Toen ik thuis kwam hahahah ik was blij!!!
Goh lekker van die bult af en ja ik dacht wat nu is er dan iets anders aan de hand hmmm vast niet??? Maar die avond zat ik lekker voor de buis en ik zij tegen mijn vrouw och kijk hij zit er weer dikker dan dat die was en ik wilde opstaan maar mijn been was zo stijf niet lang gelukkig. Ik dacht ja het zal wel een reactie zijn van alles weekje gewacht dokter gebeld en de assistente zal in overlef gaan 3 uur later werdt ik gebeld. Meneer u hoeft niet te komen de dokter hoeft uw knie niet te zien even afwachten het lost van zelf op in u lichaam. Anderhalf week verder heb ik zoveel klachten erbij gekregen.Knie kraakt bij opstaan en zitten en lopen.w
Bult is dikker geworden en doet pijn
Rond het knie doet het pijn
Boven knie doet pijn bij aanraking
Onder en boven been geeft een gevoel van spierpijn. Het komt en het gaat.Weer naar de dokter gegaan en die verteld je hebt pijn omdat je boten over elkaar heen gaan je bij het bukken en opstaan enzovoort. Omdat er een bult zit schuift het een beetje en dat geeft kraak geluiden. En ja het bkoed gaat van zelf weg. 1 week heb je geen pijn meer gaat van zelf over.
Wat is wat ik nu moet doen. Weer de dokter bellen en nu is het klaar ik wil naar het ziekenhuis!
Of is het uit ervaring van andere mensen dat ik gewoon moet wachten en de klachten die ik heb ontstaan zijn door de houding die ik neem tijdens het slapen.
De bult met bloed is dat normaal?
Of is er dan iets aan de hand?
Heb ik dan iets gescheurd?Moet ik naar het ziekenhuis voor foto’s of een scan?
Graag een hoor ik jou advies aan
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
7 oktober 2016 om 08:38Ik denk dat je er goed aan doet om aan de huisarts een verwijzing te vragen voor de orthopeed. Het lijkt meer op een cyste dan opneen slijmbeursontsteking
ReagerenRb200227 februari 2018 om 18:23Hallo
Reageren
Ik ben 15 jaar en ik heb dit ook, bij mij is het een kluwe van bloedvaten die op zit gekropt boven in mijn knie. Dit kun je weg laten halen. (Ik heb dit ontdekt toen er een MRI scan voor werd gemaakt