evenwicht kwijt-dronken loop-vermoeidheid

Op 23 april 2016 werd ik om 6.00uur wakker om naar mijn werk te gaan maar viel tijdens het opstaan om.
    dacht er niet meteen bij na en probeerde het daarna meteen weer en viel op de hoek van het bed weer om.
    toch naar beneden gelopen en naar mijn werk gegaan.
    de weken erna leek ik steeds meer en meer mijn evenwicht te verliezen en had een duf gevoel in mijn hoofd en kon niet scherp blijven en was snel vermoeid.
    ook het lopen ging steeds moeilijker (dronken loop) en heb mij gemeld bij de huisarts.
    zij deed een aantal testen en heeft mij doorverwezen naar de neuroloog omdat ze dacht aan een licht herseninfarct.
    neuroloog is begonnen met onderzoek en heeft inmiddels: foto hart en longen,bloedonderzoek ook B12 en Lyme,MRI scan ruggenmerg,MRI hersenen,lumbaalpunctie,nogmaals bloedonderzoek (virussen),EMG spieren en zenuwen,nu volgt nog een neuropsychologisch onderzoek en krijg fysiotherapie omdat ik nog steeds een dronken loop heb en als ik voetje voor voetje loop dan val ik om naar links.ben heel snel vermoeid,mijn spraak gaat dan moeizamer,woordvindingsproblemen en concentreren gaat moeilijk en heb als ik mij druk maak een bloedsmaak in mijn mond.
    de neuroloog kan niets vinden en heeft de hulp van collega al ingeroepen.
    ik denk dat het een tia is geweest maar de neuroloog weet zeker van niet.
    ben radeloos omdat ik niet gewoon kan lopen,fietsen,autorijden laat staan werken.
    ik ben op 10 april begonnen met champix om met roken te stoppen maar dat heb ik na 13 dagen afgebouwd omdat ik duf werd in mijn hoofd.
    tijdens het gebruik van die medicijnen is het allemaal begonnen zou het ermee te maken kunnen hebben?
    ik hoop dat iemand dit herkent en mij verder helpen kan! vr gr remco

Reageren

Champix kan inderdaad heel vervelende bijwerkingen hebben. Waaronder coordinatiestoornissen....
    Wist de neuroloog van het gebruik van de champix?
    Heb je eerder psychische problemen gehad voordat je aan de champix begon?
    Gebruik(te) je nog andere medicijnen?

Reageren

ik heb de neuroloog inderdaad verteld dat ik champix heb gebruikt.
    ik ben nog steeds van het roken af sinds 20 april maar op eigen kracht.
    heb in 2014 burn out gerelateerde klachten gehad maar verder niet echt noemenswaardig.
    gebruikte en gebruik geen andere medicijnen.
    neuroloog heeft ook op het internet nog even gekeken voor wat betreft de bijwerkingen maar zijn volgens haar niet het probleem maar ik ben het daar niet helemaal mee eens.maar ja ik kan het niet bewijzen

Reageren

Bewijzen kun je het niet, maar er staan toch aardig wat dingen in de bijsluiter

Reageren

ja dat is helaas waar maar toch hoop ik dat iemand deze klachten herkend en een reactie kan en wil geven wat te doen.
    de neurologen gaan nu overleggen of zij het noodzakelijk vinden mij door te verwijzen naar een kno arts.
    ik moet zeggen dat je leven aardig overhoop ligt en ben pas 42 jaar maar daar wordt niet naar gevraagd helaas.
    de moed erin houden is het enige wat helpt!

Reageren

je voel je eigen niet ziek?
    ik herken het maar bij mijn is het met een hersenvliesontsteking begonnen.
    daarna werken alle twee mijn evenwichtsorganen niet meer.

Reageren

ik heb geen ziek gevoel en ben inmiddels met fysio gestart sinds een maand en dat lijkt wel succes te hebben omdat het lopen al stukken beter gaat.
    de vermoeidheid is niet beter geworden alleen maar slechter.
    als ik de trap op loop naar boven en weer terug staat het zweet op mijn voorhoofd en gaat mijn hart flink te keer.
    de neuro -psycholoog had niet het idee iets voor mij te kunnen doen dus maar weer een afspraak gemaakt bij eigen neuroloog want die vermoeidheid is om gek van te worden.

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: evenwicht kwijt-dronken loop-vermoeidheid

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe