Zoeken Vraag het forum

Meniscus/botoedeem/zijband knie

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Dag allemaal,

Eind december ben ik aan mijn rechter knie meniscus geopereed vanwege een schuur. Naast een scheur heb ik ook een botoedeem( vocht in bot). Tijdens de operatie hebben ze maar 10-15% van mijn meniscus weggehaald wat wel gunstig is in mijn ogen. Alleen na een lange fysio traject van 7 weken ging het op het begin steeds beter. Alleen begon de pijn terug te komen maar niet op het zelfde plek als voor de operatie. Mijn fysiotherapie zei het heeft te maken met een spier of pees dus werd ik weer doorgestuurd naar het ziekenhuis voor de zekerheid. Weer een traject van 3 weken verder, omdat een nieuwe mri scan nodig was. Toen de dokter de nieuwe mri scan bekeek zei hij dat de meniscus er goed uit zag alleen dat er te zien is dat er een stukje eruit is gehaald vanzelfsprekend. De vocht in mijn botten was al minder geworden dus liep ook het goede kant op, maar waar kwam het pijn dan vandaan? De dokter vertelde mij dat mijn knie buiten zijband was geirriteerd en opgezwollen en daardoor ook vocht is opgehoopt in mijn knie. Hij zei je moet 3 maanden rusten ik kan dan niet operationeel verhelpen. Ik heb onstekeningsremmers gekregen voor 15 dagen tot ongeveer de 10e dag van de onstekingsremmers ging het goed vooruit en de pijn was bijna weg. Totdat ik plotseling pijn kreeg aan de zijkant van mijn knie en nu doet het nog steeds pijn ben nu ongeveer op de 20e dag. Soms loopt mijn knie vast of soms voelt het net dat mijn zijband onstabiel is en daardoor moeilijk loop. De pijn en de onstabielheid wordt steeds meer. Ik ga binnenkort bellen naar de dokter alleen heb ik er niet echt veel vertrouwen meer in…. wat denken jullie en adviseren jullie?

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Ik zou in ieder geval teruggaan naar de orthopeed.
    Je zou ervoor kunnen kiezen om aan de huisarts een nieuwe verwijzing te vragen voor een andere orthopeed in een ander ziekenhuis en daar voor een second opinion gaan

Reageren
Reageer op: Meniscus/botoedeem/zijband knie
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.