- Anoniem16 december 2013 om 17:38
2 mnd geleden ben ik in de bus half gevallen en heb toen mijn knie verdraaid en aan de zijkant tegen een ijzeren stang aan gestoten. Dag erop naar de urgentiepost van het ziekenhuis, gezien de pijn (was niet zo gezwollen) Er is toen allen rontgenfoto gemaakt. De 2 ortopeten die dienst hadden, hadden beiden een andere mening. De ene hield het op verdraaide kniebanden, maar de ander zei na een draai aan voet (en een gil van mij van de pijn): volgens mij is het een gebroken buitenste meniscus. Naar huis gestuurd met advies 4 dgn ijs opleggen en 5 dagen anti-ontstekingsmiddel slikken. Er was een afspraak gemaakt voor 2 weken erna. Toen zei ortopeet nr 3 dat het volgens hem om een verdraaide knie ging……wederom niets gedaan!!! Rust houden en per 20 november ‘gewoon’ gaan lopen. Jl. week terug geweest. Heb nog steeds klachten. Meer last en pijn achter de knie en bij korte stukjes lopen een zwaar gevoel, plús knie wordt dik boven de knie zelf (en rood en warm). Ortopeet zei nu dat hij niet weet wat het is, en er moet een RM gemaakt worden. Er zijn wachtlijsten en waarschijnlijk wordt dit pas in mei 2012. Volgende afspraak is voor 20 mei!!!! (te gek voor woorden) Intussen zit ik thuis, zonder werk en zonder uitkering…………..Kan RM zelf niet betalen. Is het raadzaam via privé kliniek om alvast een TAC te maken en zou het kunnen dat ik vocht in de knie heb????
4 reactiesReagerenAnoniem16 december 2013 om 17:40Ik bedoel natuurlijk 2014 ipv 2012.
Reageren
IreneTandor116 december 2013 om 18:53Beste Irene,
Het lijkt erop dat er een laesie van een kruisband of dus inderdaad de meniscus.Een wachtlijst tot mei 2014? dat is wel heel erg lang. Belachelijk eigenlijk. Vraag aan de huisarts een verwijzing voor een RM en kijk zelf of er in een ander ziekenhuis meer mogelijkheden zijn.
ReagerenAnoniem17 december 2013 om 10:32Bedankt voor uw reaktie. Ik moet hierbij vermelden dat ik in Portugal woon en een verwijsbrief voor een RM kan niet meer door de huisarts worden afgegeven. (Ik kom dan toch automatische weer in het streekziekenhuis terecht). Ik probeer dan een verwijsbrief voor een TAC te krijgen. Het gaat er mij echt om om te weten wát ik heb, zodat er maatregelen genomen kunnen worden. Als het vocht is moet dat eruit en als het iets anders is dan kan ik misschien met fisioterapie beginnen (indien noodzakelijk).
Reageren
Vr.gr. IreneTandor117 december 2013 om 17:58Ik hoop dat er in ieder geval snel duidelijkheid gaat komen. Heel veel succes en vooral beterschap.
Reageren