- Anoniem23 maart 2016 om 14:38
Helaas kamp ik sinds een week of 5 met een kuitblessure.
Het begon met overbelasting na het lopen. Veel kramp.
Na een paar dagen moest ik weer een wedstrijd fluiten en na een goede warming-up leek het goed te gaan, maar in de tweede helft schoot het er in.
Ik kon nog wel doorgaan met fluiten, maar ik had wel pijn.
Daarna rust gehouden en Fysio (masseren) elke week. En regelmatig licht rekken.
Volgens de fysio is het geen scheur of scheurtje maar puur verrekking/overbelasting.
Als ik zit, voel ik een zeurende pijn en heb ik steeds het gevoel om dit weg te nemen door te rekken. Als ik dit zittend doe (achter mijn buro op het werk), lucht dit inderdaad even op.
Met wandelen voel ik licht pijn maar niet heel erg.
Ik heb het gevoel dat ik niet verder kom en nog steeds een licht zeurende pijn heb nu ik 4 a 5 weken verder ben.Is dit normaal bij overbelasting/verwaarlozing?
7 reactiesReagerenJohn (moderator)
23 maart 2016 om 16:54Dat kan inderdaad een tijdje duren…..Heb je wel nog fysiotherapie?
ReagerenAnoniem24 maart 2016 om 00:28Ik heb 1x in de week fysio (Massage).
Reageren
Wat is de verwachting van herstel van een dergelijke klacht?
Ik ben 43 jaar, dat scheelt uiteraard ook in het herstel helaas.
Voor de behandeling gaf de fysio een schatting van 4 tot 6 weken. Maar ik ben bang dat dit een stuk langer zal duren aangezien ik nu al op bijna 5 weken zit en het niet echt beter gaat 🙁John (moderator)
24 maart 2016 om 00:46Met 6 weken moet je toch zeker rekenen. Waarschijnlijk inderdaad nog wat langer.
Reageren
Alles hangt natuurlijk af van de status van de spier(en)Anoniem24 maart 2016 om 09:28IS dagelijks rekken wel verstandig/bevoordelijk voor het herstel?
Reageren
En helpt warmte erop ook of juist ijs?John (moderator)
24 maart 2016 om 15:06IJs in ieder geval niet. Warmte zou kunnen..
Reageren
Het is wellicht goed om ook de spieren van je bovenbeen erbij te betrekken.
Versterkende oefeningen voor het hele been.Anoniem29 maart 2016 om 14:45Bedankt voor je advies.
Reageren
Vreemde is dat rekken, wat normaal goed is voor herstel, juist alleen maar meer pijn geeft.Heel licht rekken zorgt namelijk al voor een vervelende pijn.
Kan ik daaruit iets opmaken?John (moderator)
29 maart 2016 om 14:56Dat zou eigenlijk betekenen dat er een beschadiging van de spier. Misschien toch een ruptuur.
Reageren