- Anoniem7 maart 2016 om 11:07
[i]Hallo!
Sinds een aantal maanden heb ik veel last van spierpijn. Eerst dacht ik dat het kwam door het sporten, maar nu merk ik dat ik ook zonder reden last heb van de spieren (en gewrichten) in mijn bovenbenen, armen en handen. Soms is het zo erg dat ik niet kan slapen. Vaak doet mn hele lichaam ook pijn als ik uit bed kom.
Ik moet zeggen dat ik medicijnen krijg waardoor je dit soort klachten kan krijgen, wat kan doorgroeien in reuma, maar ik weet niet wanneer je op het punt zit dat je een arts hierover moet informeren.
Iemand ervaringen?
P.s. Ik krijg Remicade en Puri-nethol.[/i]
4 reactiesReagerenJohn (moderator)
7 maart 2016 om 11:30Dat zijn inderdaad heftige medicijnen die nogal wat klachten kunnen veroorzaken.
Reageren
Ik zou het in ieder geval wel met de arts bespreken.nn7 maart 2016 om 16:08Ben zelf meer van de natuurlijke aanpak, voor zover mogelijk.
Reageren
Vitamine D bijvoorbeeld kan helpen ontstekingen – denk dat je die medicijnen daarvoor krijgt – te verminderen en het kan helpen spierpijnen te verminderen. Waarschijnlijk is er nog meer nodig om de klachten te verminderen maar dat zou je moeten uitzoeken. Qua medicatie zal je het moeten overleggen met de arts maar als je wat aan de oorzaken doet kan het schelen in medicatiegebruik.Anoniem11 maart 2016 om 16:26[i]Bedankt voor jullie antwoorden.
@Tandor: Het komt waarschijnlijk door de medicijnen die ik krijg.@nn: Bedoel je dat ik beter kan stoppen met mijn medicijnen? Als dit mogelijk was, had ik dat waarschijnlijk al 100x gedaan. Wat betreft de klachten aan mijn spieren en gewrichten, daar zijn denk ik geen medicijnen voor. Als Vit D helpt, dan wil ik dat uiteraard heel graag proberen. In ieder geval bedankt voor de tip. [/i]
ReagerenZomer25 januari 2019 om 23:33Ooit gedacht aan Polymyalgie?? Of spierreuma? Alleen Pretnison helpt. Probeer ook Kurkuma met peper tabletten. Kan verlichting geven.
Reageren