- Anoniem18 oktober 2014 om 10:52
Ik ben 67 jaar en heb lichte artrose in beide knieën, heupen en zware artrose in de onderrug. De rechterknie en heup schijnt erger te zijn dan de linker maar ik heb meer last van mijn linkerknie en heup dan rechts. In mijn linkerknie heb ik drie gelspuiten gehad en kan ik weer goed bewegen, alleen is deze knier dik, vooral ’s avonds opgezwollen(vocht!?) Toch doet deze knie niet zoveel pijn. Wel loop ik sinds ongeveer een jaar scheef en kan ik mijn beide benen niet naast elkaar neerzetten, het lijkt alsof het linkerbeen korter is en gebogen in de knie. Als ik ze naast elkaar wil zetten komt mijn linkerbeen omhoog. Naast elkaar gaat niet en in mijn bovenbeen heb ik dan ook verschrikkelijke spierpijn.
Voor mijn onderrug heb ik een injectie gehad, deze heeft ongeveer 3à4 maanden gewerkt en loopt nu hard terug. ’s Avonds loop ik vreselijk krom en de spierpijn in mijn linkerbeen is verschrikkelijk, ook wel rechts maar aanzienlijk minder. Ook doet ’s avonds het onderbeen onder de knie(links) pijn, het voelt alsof het in het bot zit pal onder de knie en tevens lager boven de enkel. Ik heb een steunkous maar dat heeft niet veel effect. Ik vind vooral de spierpijn verschrikkelijk, als ik lang sta of wandel dan begint de spierpijn heel erg. Ik kan dan ook bijna niet gaan zitten zonder die vreselijke pijn in mijn bovenbeen( de spierpijn). Ik word hier zo moe van, ik weet niet waar het aan ligt. Kunnen jullie dit thuisbrengen of heeft iemand hier dezelfde klachten?