Pijn zijkant achterkant rug

Hoi,

Ik heb sinds een paar dagen een pijnlijke plek aan de achterkant van m'n rug, aan de zijkant (rechts) iets onder m'n eerste rib (vanaf de heupen gezien). De pijn is ontstaan door een verkeerde beweging, maar echt alles deed zeer, elke beweging die ik maakte. Omdraaien in bed deed ook zeer, van rug naar zij en andersom, maar ook van m'n zij naar bijv. m'n buik.

Is dit een rib die pijn doet, of een spier? Wie weet wat dit kan zijn? En wat kan ik er aan doen?

Reageren

Of het de rib of een spier is , is moeilijk te zeggen zonder enig onderzoek.
    Ga even met de klachten naar de huisarts.

Reageren

Wat zijn de symptomen van een gekneusde rib?

Reageren

Pijn met hoesten,lachen en soms ook poepen als je moet drukken. Maar een spier in dat gebied kan dezelfde klachten geven

Reageren

Hmm.. Dan denk ik dat ik geen gekneusde rib heb, aangezien dat allemaal geen zeer doet. Maar ik vind het zo vreemd, door een verkeerde beweging zo veel last.. Want het doet vooral zeer wanneer ik naar de zijkant buig, m'n romp draai, voorover buig, op het plekje druk en onverwachtse bewegingen.. Ik denk dan toch dat het een spier is, die vervelend doet..

Reageren

Dat zou heel goed kunnen. Dat moet dan dus vanzelf over gaan.
    Je zou paracetamol kunnen gebruiken als je er veel last van hebt

Reageren

Ik ga m'n best doen, ik hoop dat het snel over is. Hopelijk met een dag of 4! 🙂 Dankjewel!

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Pijn zijkant achterkant rug

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe