rib gekneusd of spier beschadigd. ?

Sinds begin april word ik behandeld voor PMR (spierreuma). En slik nog steeds prednison. Mijn laatste bloedwaarden waren goed.
    Vorige week woensdag gleed ik uit op glad linoleum en maakte daardoor een rare beweging met mijn romp. Meteen schoot een vreselijke pijn door mijn rib onder mijn linker borst en kon even geen adem krijgen. Donderdag ben ik naar de huisarts geweest en heb 3 x daags 50 mg tramadol gekregen. Helaas helpt dat weinig tegen de pijn. Die lijkt zelfs heviger te worden. Mijn rug verkrampt af en toe door die pijn. Ik zou de pijn kunnen omschrijven als fel stekend en het gevoel dat er iets over elkaar rolt. Zou het bij mij kunnen gaan om een beschadigde (gescheurde) spier of om een gekneusde rib ?

Reageren

Als je ook bent gevallen zou een gekneusde rib wel kunnen. Een verrekt spiertje is echter meer voor de hand liggend. Dat zou echter ook weer vanzelf weg moeten gaan.

Reageren

Ik ben niet ergens tegenaan gevallen maar heb een rare krampachtige beweging gemaakt om een val te voorkomen. We zijn nu anderhalve week verder en de pijn houdt mij 's nachts wakker. Vannacht begon ik zelfs te rillen van de pijn. Moet de huisarts hier nou weer naar kijken of kan ik hem bellen voor meer pijnstilling want die zijn ondertussen al op.

Reageren

Je zou voor een pijnstiller kunnen vragen. Het kan nog wel enige tijd duren voordat de klachten weg zijn.

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: rib gekneusd of spier beschadigd. ?

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe