Zoeken Vraag het forum

Onverklaarbare pijn aan pezen?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik ben 19 jaar oud. Ik heb nu al ongeveer 15 maanden last van pijn aan verschillende pezen. Het begon aan mijn hand en ik dacht dat het RSI was. Maar later deed het ook pijn aan mijn armen, benen, nek en rug, en later zelfs mijn stembanden.
    De pijn is erger de meer ik beweeg, maar meestal voel ik niets als ik niet beweeg. Ik kan bijna niet schrijven, niet sporten en niet land lopen. Ik kan ook erg weinig praten. Ik voel de pijn meestal pas als ik even rust neem en daarna weer verder ga. Ik heb minder last aan spieren die ik sterker hou.
    Ik ben al naar meerdere dokters geweest (reumatoloog) en ze weten niet wat het is.
    Alvast bedankt voor enige informatie.

6 reacties
    Reageren
    John (moderator)

[quote]Ik heb minder last aan spieren die ik sterker hou.[/quote] Wat bedoel je hier precies mee?
    Heb je vaker spontaan blauwe plekken?
    Zwelling van vingers of handen?
    Verhoogde beweeglijkheid in gewrichten?
    Vermoeidheid?
    Verminderde doorbloeding van vingers en tenen?
    Oogproblemen?
    Vaker koorts?
    Is er sprake geweest van een ernstige infectie of koorts voorafgaand aan het ontstaan van de klachten?

Reageren
    Anoniem

Als ik bijvoorbeeld lang niet heb gefietst, dan krijg ik er daarna sneller pijn van .De enige klacht is pijn aan de pezen. Ik heb verder nergens last van. Er is ook geen bekende oorzaak.

Reageren
    Anoniem

Ik heb trouwens wel vaker hoofdpijn, maar ik weet niet of er een verband is.

Reageren
    John (moderator)

Heb je voorafgaand aan de klachten een groeispurt gehad?
    Is er ook een bindweefselonderzoek gedaan?

Reageren
    Anoniem

Laatste groeispurt was 1-2 jaar voor de klachten begonnen. Geen bindweefselonderzoek gehad zover ik kan herinneren.

Reageren
    John (moderator)

Het zijn vreemde klachten.
    Het kan zijn dat je spierweefsel en dus ook de pezen de groei niet hebben kunnen bijbenen. Een andere oorzaak zou een probleem met je bindweefsel kunnen zijn. Misschien goed om dat eens met je huisarts te overleggen en eventueel een onderzoek te laten doen.

Reageren
Reageer op: Onverklaarbare pijn aan pezen?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

4 min leestijd

Acne bij baby’s: wat kun je doen?

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.