- Anoniem17 januari 2015 om 11:14
Ik ben 19 jaar oud. Ik heb nu al ongeveer 15 maanden last van pijn aan verschillende pezen. Het begon aan mijn hand en ik dacht dat het RSI was. Maar later deed het ook pijn aan mijn armen, benen, nek en rug, en later zelfs mijn stembanden.
De pijn is erger de meer ik beweeg, maar meestal voel ik niets als ik niet beweeg. Ik kan bijna niet schrijven, niet sporten en niet land lopen. Ik kan ook erg weinig praten. Ik voel de pijn meestal pas als ik even rust neem en daarna weer verder ga. Ik heb minder last aan spieren die ik sterker hou.
Ik ben al naar meerdere dokters geweest (reumatoloog) en ze weten niet wat het is.
Alvast bedankt voor enige informatie.6 reactiesReagerenJohn (moderator)
17 januari 2015 om 14:01[quote]Ik heb minder last aan spieren die ik sterker hou.[/quote] Wat bedoel je hier precies mee?
Reageren
Heb je vaker spontaan blauwe plekken?
Zwelling van vingers of handen?
Verhoogde beweeglijkheid in gewrichten?
Vermoeidheid?
Verminderde doorbloeding van vingers en tenen?
Oogproblemen?
Vaker koorts?
Is er sprake geweest van een ernstige infectie of koorts voorafgaand aan het ontstaan van de klachten?Anoniem17 januari 2015 om 17:48Als ik bijvoorbeeld lang niet heb gefietst, dan krijg ik er daarna sneller pijn van .De enige klacht is pijn aan de pezen. Ik heb verder nergens last van. Er is ook geen bekende oorzaak.
ReagerenAnoniem17 januari 2015 om 17:49Ik heb trouwens wel vaker hoofdpijn, maar ik weet niet of er een verband is.
ReagerenJohn (moderator)
17 januari 2015 om 19:11Heb je voorafgaand aan de klachten een groeispurt gehad?
Reageren
Is er ook een bindweefselonderzoek gedaan?Anoniem17 januari 2015 om 19:16Laatste groeispurt was 1-2 jaar voor de klachten begonnen. Geen bindweefselonderzoek gehad zover ik kan herinneren.
ReagerenJohn (moderator)
17 januari 2015 om 21:10Het zijn vreemde klachten.
Reageren
Het kan zijn dat je spierweefsel en dus ook de pezen de groei niet hebben kunnen bijbenen. Een andere oorzaak zou een probleem met je bindweefsel kunnen zijn. Misschien goed om dat eens met je huisarts te overleggen en eventueel een onderzoek te laten doen.