Heb ik een spierziekte?

Hallo ik ben .... Ik ben 14 jaar 1,64 hoog en 52 kilo zwaar (tenminste ik vind mijzelf zwaar)

Ik heb vanaf groep 3 tot groep 8 bij de fysio gelopen voor oa mijn moteriek en mijn spieren, deze vraag gaat over mijn spieren. Ik ben niet lenig zelfs helemaal niet. Ik heb te korte spieren voor in mijn lichaam. Ik heb mijn eigen paard en daar rij ik vaak op maar krijg steeds meer last met mijn spieren. Ik kan mijn benen niet strekken zonder pijn te hebben. In mijn armen gaat het wel maar in mijn benen was het steeds al slecht. Nu zat ik te denken of dit misschien een of andere spierziekte zal zijn? Zo ja en zo nee wat kan ik dan het beste doen? Iets van oefeningen ofzo? Zo ja wat voor?
    ik hoop dat iemand mij kan helpen.
    Gr
    ....

Reageren

Even vooraf:
    Je bent dus zeker niet te zwaar. Je lengte, gewicht en leeftijd passen prima bij elkaar.

Of er sprake is van een spierziekte kan ik natuurlijk ook niet zeggen. Maar de groei zou o.a. een grote rol kunnen spelen bij de klachten die je hebt. Ga naar de huisarts en laat je voor de klachten doorverwijzen naar de kinderarts.

Reageren

Goede avond!

Ik heb een vraag , ik heb tia's  gehad dat was in 2012 .

Nu heb ik zins twee jaar last van lopen een soort van een verlamde gevoel in me rechter voet . Zins een jaar doet mij linker voet ook mee .lopen word steeds moeilijker ik val ook naar voren en sleep met me rechter voet traplopen word ook zwaarder  , ben al bij diverse artsen geweest . Maar niks kunnen we vinden. Zins een paar maanden ook vreselijke  krampen in me benen en voeten . Me armen doe nu ook mee daar bedoel ik mee dat ik daar ook kracht verlies heb 50 meter lopen lukt niet meer . Ik word hier zo moedeloos van . Leuk dat de artsen het ook niet weten en het maar op stress gooien . Zou u mij misschien kunnen zeggen wat het is . Met vriendelijke groet van m

Reageren

Dat is een vraag die ik zo zonder enige vorm van onderzoek, helaas ook niet kan beantwoorden. Vraag aan de huisarts een verwijzing voor een revalidatie arts.

Reageren

ik heb zelf last van hele erge knie rug en nek pijn vroeger heeft de dokter patella femorale geconstateerd... dat zou vanzelf ove4 gaan.. en ja ik ben te zwaar voor mijn lengte ben heel grof gebouwd dus 75 kilo ga ik nooit wegen.. dus dan krijg je van een huisarts te horen dat je te veel weegt... maar ik heb er al last van als klein meisje met het turen avond 4daagse enzovoort... wat zou het kunnen zijn het is zo erg dat ik stop met mijn koks opleiding dus het is erg frusterend weet iemand miss wat dit is

groetjes michelle

Reageren

Hoe oud en hoe groot ben je?

Reageren

ik  ben 1.80 en 18

Reageren

En hoeveel weeg je?

Reageren

ik weeg 99 kilo ik kan alleen geen foto toevoegen...

Reageren

Dat betekend dus, dat je ruim 25 kg overgewicht hebt. Eigenlijk nog meer gezien je leeftijd. Dan is het toch niet raar dat je spier en gewrichtsklachten hebt.  Daar zul je dan toch echt iets aan moeten gaan doen. Ga naar de huisarts en vraag een verwijzing voor een diëtiste.

Reageren

dat heeft er niets mee te maken want ik woog 115 en nu 99 en.het is niet minder geworden.. en als kok zijnde is er geen dieet wat past in je eetritme. ? btw ik eet vrij weinig

om half 1 2 boterhammen

smiddags op werk avond eten

savonds als ik thuis kom 2 boterhammen en in t weekend een bakje chips

ik zie er ook niet dik uit toen ik eerder bij een dieettiste liep was ik 1.75 en ze zij dat 85 kilo goed bij mij paste want ik ben best breed gebouwd breder dan mannen  van mijn leeftijd

Reageren

Het is natuurlijk heel erg goed van je dat van 119 naar 99 kg bent gegaan. Maar het heeft er wel alles mee te maken. En zelfs als je van 85 kg uit zou gaan, dan heb je nog steeds 14 kg te veel. Het zijn je knieen, je enkels en je rug die dat allemaal moeten dragen. Als je daar dan ook nog veel staand werk bij hebt, krijg je onherroepelijk problemen.

Wat het eten betreft: Het zou kunnen zijn dat je zelf te weinig eet.Daar kun je dan ook niet van afvallen. Je hebt geen problemen met je schildklier?

Reageren

ik ben vroeger onderzocht door de huisarts voor een schildklier afwijking omdat de school arts dacht dat ik dat had.. maar volgensmij was het niet erg genoeg voor medicijnen enzovoort. het was wel niet helemaal zoals  het hoort

Reageren

Dan denk ik toch dat het heel goed zou zijn, als je de huisarts vraagt om dat opnieuw te onderzoeken. Het zou namelijk wel een probleem kunnen zijn.

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Heb ik een spierziekte?

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe