- Anoniem20 oktober 2014 om 17:56
Hoi
Ik ben zeventien jaar en heb sinds oktober vorig jaar last van pijn bij mijn liesstreek ( binnenkant bovenbeen) het begon toen ik tijdens een korfbal training toen ik een verkeerde draai naar achter maakte. Ik ben toen naar fysio gegaan toen een tijd niet gekorfbalt gemasseert oefeningen gedaan maar niets hielp. Ik had toen hele pijnlijke steken in mijn liesstreek. Daarna naar de huisarts gegaan die zei dat het gespannen aanvoelde toen weer een tijd niet gesport daarna had ik geen steken meer maar constant een lichte pijn die niet aan te wijzen is. Deze wordt soms erger vooral als ik op mijn zij lig en welke maakt niet uit. Toen het nog niet hielp doorgewezen om een rontgen te maken van mijn heup wat er goed uit zag toen opnieuw naar een andere huisarts geweest die ook zei dat het gespannen opnieuw met fysio begonnen bij een andere wat ook niet hielp vanuit daar naar een spotarst geweest die zei dat ik scoluose( scheve rug) had daarvoor heb ik nu alweer bijna een jaar zooltjes maar ook dat werkt niet en ik weet gewoon niet wat ik nog kan doen en wat het kan zijn. Ik ben al van plan om weer naar de huisarts te gaan alleen die is er deze week niet. Alsjeblieft als je een idee hebt wat het kan zijn vertel het ik wordt er helemaal gek van6 reactiesReagerenJohn (moderator)
20 oktober 2014 om 22:02Zit de pijn nou in je lies of in je bovenbeen?
Reageren
Probeer de plek zo nauwkeurig mogelijk te beschrijvenAnoniem21 oktober 2014 om 18:56Volgens mij de liesstreek tenminste dat is wat mij verteld is maar het is lastig om een precieze plek aan te wijzen
ReagerenAnoniem21 oktober 2014 om 21:05Pijnstillers zoals paracetamol en ibrufin werken niet
ReagerenJohn (moderator)
21 oktober 2014 om 23:12Gezien de klachten en dat wat er aan vooraf is gegaan, is het voor de hand liggend, dat het of meerdere aanhechtingen betreft van de spieren van je bovenbeen die door het kleine bekken lopen.
ReagerenAnoniem22 oktober 2014 om 19:50Dit is ook genoemd als mogelijke rede. Alleen hoe kan ik erachter komen dat dit is of niet en wat kun je eraan doen
ReagerenJohn (moderator)
22 oktober 2014 om 22:55Een goede fysiotherapeut zou dat moeten kunnen vaststellen d.m.v. lichamelijk onderzoek en functietesten.
Reageren
Wat er aan gedaan kan worden is afhankelijk van een diagnose. Je zou je eventueel kunnen laten doorverwijzen naar een orthopeed.