- Anoniem23 mei 2014 om 18:06
Besten,
Sinds vorig jaar loop ik met bepaalde klachten waar mijn huisarts me niet verder mee kan helpen. Ik zit al maanden op verschillende fora’s te zoeken naar mensen met gelijke klachten of eventuele oplossingen hiervoor. Er zijn genoeg topics te vinden waar mijn klachten op lijken, maar wat het niet is.
Er zijn enkele klachten wat ik graag apart wil uitleggen, of deze klachten interactie met elkaar hebben ben ik me niet van bewust.
1. Steken linkerborst
2. Steken in het hoofdBovenstaande categoriseer ik apart om het verhaal zo duidelijk en concreet mogelijk probeer te houden voor eenieder die dit leest en mee wil denken naar een eventueel mogelijke oplossing/oorzaak.
[b]1. Steken in mijn linkerborst.[/b]
In de zomer van 2013 kreeg ik helse steken op mijn linkerborst, de pijn was zo hevig dat het alle pijnschalen te boven ging. Ik ben gaan liggen maar de klachten gingen niet weg, dit gebeurde ’s avonds tijdens het diner. Omdat dit al vaker voorgekomen was, maar de pijn was nu immenser dan tevoren, besloten we langs de dokterpost te gaan. We waren op dat moment in Spanje.
De arts heeft de standaard onderzoeken afgenomen (hartfilmpje, bloeddruk en longfunctie) maar vertrouwde het niet. Waarop ik werd doorverwezen naar een ziekenhuis/kliniek.
In deze kliniek zijn dezelfde onderzoeken gedaan, daarnaast is er een röntgenfoto gemaakt en een bloedonderzoek gedaan.
Alles bleek goed te zijn en er waren geen hartafwijkingen of andere afwijkingen waargenomen.
Voor de steken in mijn linkerborst ben ik meerdere malen naar de huisarts geweest (verschillenden), allen vertelden me dat er niets aan de hand was. Ikzelf dacht aan spieren, of iets anders, het hart was immers goed.
[b]2. Steken in mijn hoofd[/b]
Begin dit jaar had ik weinig last van de steken op mijn borst. Alleen kreeg ik nu steken in mijn hoofd, de eerste paar week rechts (ter hoogte van de [url=http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/e1/Thalamus.jpg]Thalamus[/url] en slaap, daarna kreeg ik de steken links).
Wanneer ik deze steken heb, kan ik me niet meer stilhouden. Ik begin enorm spastisch te bewegen en mijn handen grijpen zo snel mogelijk richting mijn hoofd. Op dat moment weet ik gewoon niet wat me overkomt.
Volgens mijn huisarts is dit weer niet ernstig. Hij vroeg me of ik me zorgen maakte om een tumor, maar daarover maak ik me géén zorgen. Mijn zintuigen werken namelijk nog prima. Toch is het erg vervelend als je niet te horen krijgt wat het wel kan zijn..
Ik heb vrijwel dagelijks, rond de zelfde hoogte, een gevoel wat moeilijk uit te leggen is. Het is niet pijnlijk, maar het voelt alsof er op elk moment zo’n heftig en pijnlijke steek kan komen. Deze steken heb ik – gelukkig – al een week of vier niet meer gehad.
[b]Terug naar 1; de steken op de linkerborst. [/b]
Sinds een week of twee beginnen de steken op de borst dus weer, op het linkerborstspier. Daarnaast ook ter hoogte van mijn milt.
Het heeft, zo blijkt uit het bloedonderzoek, niets met mijn hart te maken.
Af en toe dan trekt de pijn door in mijn linkerarm. De pijn op mijn borst zijn korte steken met een terugkomende frequentie OF gewoon een pijnlijke borst(spier) wat ik constant voel. Qua pijn is het uit te houden, alleen mentaal wordt het steeds een stukje zwaarder.
De pijn wat af en toe doortrekt naar mijn linkerarm, voelt alsof er een ader loopt die pijnlijk aanvoelt.
Deze constant aanhoudende klachten maken het leven me, de afgelopen maanden, goed zuur. Wellicht is er iemand die de klachten herkent of de plekken waar de klachten zich voordoen herkent en hier een idee over heeft.
Graag hoor ik van eenieder die weet wat dit eventueel zou kunnen zijn, ik zou er namelijk ontzettend graag vanaf willen.
Met vriendelijke groeten,
Rick4 reactiesReagerentheo6 januari 2017 om 00:16bi jaarjik ben 78mij is het zelfde ik ben 78 jaar nooid ergens last gehad tot ik de bakplaten ging schoonschue ren hels karwei een paar uur later kreeg ik helse pijnen
Reagerenmarcel28 juni 2017 om 15:33Gezien de datum weet ik niet of het nog nodig is te reageren…. maar wie weet handig voor iemand anders die dit leest.
Zelf heb ik vrijwel identieke klachten gehad en ben er ook uitgebreid voor onderzocht in het ziekenhuis, waar uit bleek dat aales goed was.
Reageren
Via via ben ik bij een goede Osteopaat terecht gekomen, die me kon vertellen dat er een zenuw in mijn achterhoofd behoorlijk onder druk stond, gecombineerd met dat mijn tweede rib te hoog stond, waardoor ik dus zenuwpijn in mijn borst en arm kreeg.
Na een paar behandelingen was ik volledig van de klachten af en zijn ook andere milde klachten verdwenen, die daar ook mee te maken bleken te hebben.Merian14 november 2018 om 03:34Heb al ongeveer 2 maanden pijn bij me linkerborst en linkerarm.
Ben bang weet niet wat het is.
ReagerenJohn (moderator)
14 november 2018 om 11:22Ga dan eens naar de huisarts
Reageren