- D.23 april 2015 om 07:13
Hallo,
Ik ben een 21 jarige man. Al ongeveer driekwart jaar heb ik last van steken op de borst. Na enig onderzoek kwam ik erachter dat dit door stress kwam waardoor ik ging hyperventileren. Ik ben een tijdje bij de psycholoog geweest en dit heeft zeker geholpen kwa emoties die eruit moesten.
Nu ben ik 2 maanden verder en beginnen de steken weer terug te komen. Ik krijg nu ook steken in mijn pols en mijn keelspier spant zich soms even aan. Als ik de steken heb ben ik meestal gestrest, er is momenteel veel aan de hand op het gebied van emotie. Familie leden die te komen overlijden en spanningen voor mijn studie.
Ik merk ook dat ik vaak op mijn ademhaling let wat natuurlijk niet goed is.
Mijn grootste angst blijft dan ook een plotselinge hartaanval. Die gedachttes kunnen soms uren door mijn hoofd heen gaan.Waar ik het meeste mee zit is dat de pijn 90% van de tijd op de linkerborst zit. Ik heb ook het gevoel dat de pijn de afgelopen weken wat erger begint te worden.
Voor de rest ben ik een gemiddelde 21 jarige, af en toe een biertje en af en toe een sigaret. Voor de rest geen bijzondere gewoontes.
Enig advies?
Met vriendelijke groet,
D.
1 reactieReagerenJohn (moderator)
23 april 2015 om 13:37Het zijn toch typische hyperventilatieklachten. Je zult toch moeten proberen om je ademhaling onder controle te krijgen en te houden.
Reageren
Je kunt hier ademhalingsoefeningen voor doen en spierontspanningsoefeningen.
Je kunt ze vinden op:
http://www.dokter.nl/dossiers/angsten