- Anoniem17 mei 2014 om 20:58
Ik heb mijn knieschijf hard gestoten tegen de rand van de douche cabine. Eerst zag ik een witte deuk, die werd toen direct blauw. Daarna werd het eromheen blauw. Ik kan mijn knie niet buigen als ik sta, als iets er tegen aan komt doet het vreselijk pijn. Het kraakt en knakt soms. Ik kan wel met een gestrekt been lopen, en als ik zit kan ik het wel wat buigen met veel pijn. Inmiddels is hij erg dik. Zou dit kunnen duiden op een knieschijf scheurtje? Of een kneuzing? Ik moet vervoer regelen en heb het heel druk dus als er geen reden is voor paniek dan ga ik niet helemaal naar de eerste hulp.
4 reactiesReagerenJohn (moderator)
17 mei 2014 om 21:07Ik zou je toch adviseren om naar de SEH te gaan. Ik denk dat het verstandig is dat een röntgenfoto wordt gemaakt.
ReagerenAnoniem17 mei 2014 om 21:14Ja vorige keren stond ik ook op het punt te gaan en toen was het achteraf niet nodig. Het is vrijdagavond gebeurd, ik wacht dan morgen even af. Weet niet zo goed wanneer ik wel of niet moet gaan haha 😛
ReagerenAnoniem17 mei 2014 om 21:29Bedankt voor uw reactie! Zou het ernstig kunnen zijn of valt het op zich wel mee? Als het morgen minder pijn doet, is het dan goed en niet meer nodig om naar de eerste hulp te gaan? Groetjes
ReagerenJohn (moderator)
17 mei 2014 om 22:52Of het ernstig is of meevalt kan ik natuurlijk ook niet zeggen. Er zou inderdaad een breukje of scheurtje in je knieschijf kunnen zitten. Maar dat is alleen te zien met een röntgenfoto. Er zit in ieder geval een forse zwelling. Dus raad ik je aan om toch maar naar de SEH te gaan.
Reageren