- Anoniem7 januari 2014 om 19:58
Hallo,
Ik ben een meisje van nu 16 jaar. Ik heb al jaren problemen met mijn knieën, en dan bedoel ik echt al van kleins af aan.
Ik kan mij nog goed herinneren dat ik op mijn 5e gevallen ben en een scooter zonder pardon of stoppen over mijn knieholtes heen reed. Stond erna gewoon weer op, dus volgens mijn moeder nooit mee naar de dokter geweest.
Ik doe sinds mijn 8e aan paardrijden en heb dus al een reeks vallen op mijn naam staan. Helaas bijna altijd hard op de knieën gevallen, maar nooit mee naar de dokter gegaan, wederom omdat ik en mijn moeder er geen probleem mee ondervonden en ik altijd direct weer op het paard stapte.
Ook heb ik een aantal jaar door de straten geracet op mijn step en eenwieler en ook daar geregeld mee op de knieën gevallen.
(ook 1x met de ellebogen en toen ben ik naar de dokter geweest omdat ze pijnlijk en moeizaam bogen, nog steeds dat mijn ellebogen op slot schieten bij bewegingen, wat wel lastig is).In groep 7 van de basisschool heb ik een langere periode mijn knieën nauwelijks kunnen bewegen als ik langer dan 5min een houding met ze aannam, dat moest dan al masserend en pijnlijk langzaam gebogen worden of gestrekt worden, ik kon nog wel lopen, maar uiteraard stijfjes. Mee naar de dokter geweest maar die schreef het af als ernstige groeipijn. Dit heb ik nooit geloofd.
Sinds groep 7 is mijn knieprobleem alleen maar erger geworden. Ik kan geen lange afstanden lopen en heb na een half uur al last van mijn knieën, na anderhalf tot twee uur is het hevig genoeg om tranen in mijn ogen te krijgen en alleen nog maar te willen gaan zitten, dit heb ik dan ook altijd gedaan, al was het midden op straat. Ik MOEST zitten.
In rust trekt de pijn veelal weg, maar krijg wel last van mijn achterste kniebanden (gok ik) als ik lang met opgetrokken benen zit, kan ook niet langer dan een paar minuten op m’n knieën op de grond zitten want dat kom ik nauwelijks meer overeind.
Ik heb het idee dat ik instabiel ben in mijn knieën en dat ik daardoor gemakkelijk overbelast en verstrek. Mijn knieën hebben uiteraard al veel slijtage en daardoor zijn ze helemaal snel overbelast.
Vorig jaar ben ik hiermee naar de dokter gegaan, die stuurde mij door naar de fysio en die trok de conclusie dat mijn knieën gewoonweg niet sterk genoeg waren en moest ik een training volgen met knieoefeningen. (Sorry, maar als je aan paardrijden doet heb je echt wel sterke knieën en bovenbenen, ik kon alleen inderdaad weinig gewicht tillen/trekken of kracht zetten want dat doet gewoon ontzettend veel pijn).Fysio heeft dus niet geholpen, maar het is steeds opnieuw dezelfde conclusie als ik medische hulp zoek: Zwakke knieën, niets geen beschadiging.
Ik hoop dat ik met deze lange, lange uitleg voldoende info gegeven heb, en dat jullie het uit hebben kunnen lezen zonder afhaken.
Ik vraag mij namelijk nog altijd af wat het probleem zou kunnen zijn. Hebben jullie enig idee in welke richting ik moet zoeken?
(ps. als ik pijn heb zit dit vooral in de banden in mijn knieholtes, die énorm trekken, maar ook in en naast mijn knieschijven. Mijn knieën knakken en kraken een hoop bij bewegingen en ik kan in mijn linkerknie een hapering voelen als ik van volledig gestrekt naar volledig gebogen beweeg).
2 reactiesReagerenTandor17 januari 2014 om 22:49[quote]Sorry, maar als je aan paardrijden doet heb je echt wel sterke knieën en bovenbenen[/quote] Deze stelling gaat dus niet op. Het kan wel zijn dat je spieren in de bovenbenen beter zijn ontwikkeld maar dan nog kun je zwakke knieën hebben. Heeft er nog nooit iemand gezegd dat het een slechte combinatie was?
Ben je met de klachten wel eens bij een orthopeed geweest?
ReagerenAnoniem13 januari 2014 om 09:45Veel gewricht problemen worden veroorzaakt door chronische ontstekingen.
Ik drink zelf dagelijk een 100% natuurlijk sap. Geen last meer van gewrichten.
Verder in mijn familie erg goede ervaringen met Jicht, psoriasis, haaruitval, restless feet en verwante kwalen.Ontstekingen worden vaak onderschat, en zijn de oorzaak van tig chronische problemen.
Reageren