- lutjeding6 april 2012 om 08:49
5 jaar geleden stond ik de keuken te verven op een keukentrap. Ik stond op de bovenste plank die doorbrak en ik op de buitenkant van mijn linkerknie terecht kwam op de grond. De knie werd gelijk dik en blauw. Ben naar de huisartsenpost gegaan, maar deze konden op dat moment niets voor me doen omdat de knie te dik en blauw was. 2 dagen later naar de huisarts gegaan en deze stuurde me door naar het ziekenhuis. Ondertussen heb ik nu 2 kijkoperatie gehad in 2 verschillende ziekenhuizen. De eerste hebben ze veel “rommel” uit mijn knie gehaald en de laatste was vorig jaar januari. Deze keer hebben ze m’n plica verwijderd en veel overmatig weefsel weggehaald.
Helaas kwamen de klachten in december weer terug.De klachten die ik in de afgelopen 5 jaar heb zijn. Regelmatige knak in mijn knie die pijnlijk is en vaak ook heel hard en hoorbaar. Pijn aan de binnen en buitenkant van mijn knie. De knie wordt vaak dik (vocht) en blauw.
Ondertussen heb ik 4 ziekenhuizen gehad. Heel veel fysiotherapie gedaan om de knie te blijven trainen. Met een kniebrace gelopen etc. Het enige wat nu redelijk helpt is de sporttape. Maar dit is niet DE oplossing.
Gisteren heb ik de uitslag gekregen van de ct-scan. Door mijn klachten dachten ze dat mijn knieschijf niet goed door het gootje glijd. Dit maakt dat die knak ontstaat en de pijn. Wat we zagen op de scan is dat er wel meer ruimte zit aan mijn linker knie tussen de knie en knieschijf dan aan mijn rechterknie. Maar de arts vond het niet genoeg om me te opereren. Hij zegt geen oplossing meer voor me te hebben en ben dus weer met lege handen naar huis gestuurd.
Ik ben radeloos…
Groetjes Simone