Zoeken Vraag het forum

last spieren knieholtes

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • saysgabriella

Sinds 2 weken heb ik last van een soort ’tijdelijk spierpijn’. Als ik 5-10 minuten heb gezeten en ik sta op, kan ik de eerste paar seconden mijn benen niet volledig strekken en heb ik de volgende 5 minuten last van mijn knieholtes. Het voelt alsof ik mijn benen dan niet volledig kan strekken.
    Als ik s’avonds in mijn bed lig is de irritatie net iets erger omdat ik dan het liefst zo gestrekt mogelijk mijn benen leg, maar het idee heb dat dit niet meer helemaal gaat.

Achtergrond informatie:
    ik hockey 3-4 keer per week, met goede opwarming en uitlopen
    ik heb een jaar geleden een snowboard ongeluk gehad waardoor ik weken fysiotherapie heb gehad voor mijn linkerknie, door de ‘krachtovername’ van mijn rechterbeen ga ik regelmatig door mijn rechterenkel. Hierom sport ik met een brace.

5 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Beste saysgabriella,

Als je klachten zouden voor komen bij het buigen van de benen, dan zou ik zeggen dat hete aan de aanhechtingen van de hamstrings zou liggen.
    Maar dat is niet het geval.

Er zijn 2 soorten blessures die in kan linken aan je klachten en de bijbehorende beweging (strekken van de benen) die jij beschrijft:

1. Aandoening van de meniscus
    2. Aandoening van de kruisbanden

De fysio zou door gerichte functietesten moeten kunnen vaststellen welke aandoening aan de orde is.

Reageren
    saysgabriella

toch maar even wachten op mijn huisarts-afspraak dan,
    ik kan er pas donderdag terecht, vandaar mijn post op dit forum.

bedankt voor je reactie

Reageren
    John (moderator)

Graag gedaan.
    Laat nog even wat weten als je geweest bent.

Succes.

Reageren
    saysgabriella

Ik zou nog even laten weten hoe het ging.
    ik werd meteen doorgestuurd naar een fysio/orthopedie praktijk, daar kwamen ze erachter dat mijn heupen niet gelijk stonden en maarliefst bijna 2cm hoogteverschil hadden. Toen hebben ze mijn rug op 9 plaatsen gekraakt, mijn nek gekraakt, heupen, knieeen, enkels en heb ik 2 uur sportmassage gehad. Ik kan op het moment niet goed lopen of zitten, maar binnen een paar dagen zouden de klachten weg moeten zijn

Reageren
    John (moderator)

Dan wens ik je in ieder geval veel beterschap.
    laat over een paar dagen even weten hoe het gaat.

Reageren
Reageer op: last spieren knieholtes
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.