Zoeken Vraag het forum

enkel blokkeert

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • floor

ja, die heeft wel een verzorger, daar ben ik al geweest. maar die zegt hetzelfde. ik moet naar een arts om me te laten onderzoeken of er niet iets is in me enkel, hij heeft wel een vermoede maar durft het met zekerheid te zeggen.

hebben jullie misschien een vermoeden?
    bedankt!

John (moderator)

Ik denk dat het probleem in je middenvoetsbeentjes zit. Of eigenlijk net daarboven. In vaktermen heet dat: een osteachondrale laesie van de talusrol.
    Het zou kunnen zijn dat er dus eerder toch een scheurtje is geweest in de talus. Dat is een bot dat de voet met het been verbind. Ook wel het spronggewricht genoemd.

Er zal onderzoek plaats moeten vinden door middel van een CT scan of een MRI om een eventuele beschadiging aan te tonen.
    Maar daarvoor moet je dus naar de orthopeed.

Als dit dus met je enkel aan de hand is, moet er iets aan gedaan worden. Anders blijf je problemen met je enkel houden. Sporten kun je dan wel vergeten.

Ik zou aanraden om toch nog eens met je moeder te praten. Het gaat wel om jou gezondheid.

Reageren
    floor

kan dit ook herstellen met alleen rust?
    zo niet wat zou er dan aangedaan moeten worden?

ik zal het nog is proberen.
    bedankt

Reageren
    John (moderator)

Of dit met rust overgaat kan ik dus niet beoordelen. Dat hangt af van wat er in de enkel/voet aan de hand is. Datzelfde geldt ook voor wat er dan aan gedaan zou moeten worden.
    Eerst zal er een diagnose gesteld moeten worden. Dan kan bepaald worden wat en hoe er iets aan gedaan kan worden.

Succes
    Tandor.

Reageren
    floor

ja dat is waar. ik snap het.
    ik ga het nog een keer proberen bij me moeder.
    bedankt voor de adviezen!

Reageren
    John (moderator)

Graag gedaan Floor en succes.

Reageren
    floor

het lukt me niet om me moeder over te halen. het was me gelukt maar toen ging ze naar me fysio om te vragen wat er was. maar hij wist dus niet wat het was en zei dat er niks aan de hand was en ik gewoon moet door trainen.

nu zit mijn moeder dat steeds te zeggen. wat moet ik doen?

Reageren
    Emma

Ik begrijp dit niet. Je moeder heeft alleen gevraagd ‘of er iets aan de hand kan zijn’ aan je fysio? Natuurlijk zegt hij/zij dat hij/zij het ook niet weet als er geen foto’s zijn gemaakt. Dan houdt het gewoon op en moet je maar op je eigen enkel en je moeder vertrouwen. Wat wil je dat wij nog voor je doen? Klinkt onaardig, maar we hebben van alles aangedragen en jij wordt steeds tegengehouden door je moeder. Dan weet ik het ook niet meer. Maar ik wel nog even kwijt dat ik de reactie van je moeder echt raar vind. Ik ben benieuwd wat ze zelf allemaal gaat ondernemen als het haar eigen voet overkomt… Maar goed, dat is niet de discussie die nu gevoerd wordt. Nogmaals; zonder foto, geen diagnose en dus kunnen wij je niet verder helpen.

Sterkte

Reageren
    John (moderator)

Misschien moet je je moeder deze discussie laten lezen.

Reageren
    floor

ik ga het haar laten lezen.
    nog 1 vraagje, hij blijft heel dik helpt het als ik hem ga intapen?
    floor

Reageren
    Emma

Hai Floor,
    Wij kunnen hier op het forum niet beoordelen ‘hoe dik’ en ‘hoe erg jouw enkel beschadigd’ is. Dus tips op in te tapen kunnen we niet geven. Ik ben van mening dat je zelf naar je huisarts moet gaan met je voet en alleen hij/zij kan een diagnose stellen en aan de hand daarvan eventueel tapen of een enkelbrace of gipsen.

Sorry, maar wij kunnen nu helaas niets meer voor je doen.

Veel sterkte.
    Emma.

Reageren
    John (moderator)

Als het intapen niet vakkundig gedaan wordt, kunnen de klachten nog erger worden. Dus ik raad het af.

Reageren
    Emma

@Floor & Tandor,
    Vandaar mijn berichtje. Er valt nu geen advies te geven zolang er geen diagnose is gesteld…

Reageren
Reageer op: enkel blokkeert
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.