- floor15 mei 2013 om 12:14
hallo,
ik ben een meisje van 13. ik met net af van me blessure aan me enkel. hij was zwaar gekneusd en er zat heel veel vocht in.
nu als ik er door ga gewoon er doorheen buigen (niet opzij maar naar voren) dan blokkeert hij en zit hij helemaal vast. me fysio weet niet helemaal wat hij er aan moet doen. hij zegt dat me sturing niet goed is.
als hij helemaal vast zit kan ik niet meer lopen en moet ik naar de fysio, soms kan ik dan ook een dag helemaal niet lopen. daar wordt ik nu echt helemaal gek van!
ik wil gewoon weer sporten na 4 jaar ongeveer.
en nu dit weer…..kan iemand mij tips geven, of ervaring delen?
bij voorbaat dank,
floor27 reactiesReagerenJohn (moderator)
15 mei 2013 om 19:21Beste Floor,
Hoelang is het geleden dat je de enkel blessure hebt gehad?
Reageren
Zijn er toen foto´s van de enkel gemaakt?floor17 mei 2013 om 15:283 maanden geleden mocht ik weer volop trainen.
dit duurde helaas niet zo lang.er zijn foto’s in augustus gemaakt. daar kwam niks uit na verder onderzoek kwam de conclusie dat me enkel instabiel was.
toen werden de klachten erger en moest ik toch maar een mri ondergaan. in december heb ik een mri-scan gehad. daar kwam botoedeem uit.
3 maanden geleden hebben ze gezegd dat dat er niet meer wat en dat ik weer mocht trainen. ik ben rustig begonnen en was weer net lekker op gang.
nu sinds 2 maanden heb ik last van deze klachten. en kan ik niet meer trainen.
weet iemand wat dit is? herkenning? of tips?
Floor
ReagerenJohn (moderator)
17 mei 2013 om 18:16Ga er maar vanuit dat het wederom oedeem vorming is in de talus (sprongbeen).
Reageren
Is er destijds iets aan het botoedeem gedaan?floor17 mei 2013 om 19:08John (moderator)
17 mei 2013 om 19:09Floor,
Ik denk dat je het beste naar de orthopedisch chirurg kunt gaan.Fysiotherapie wil soms ook wel helpen.
Reagerenfloor17 mei 2013 om 19:53wat gaan ze doen bij de orthopedisch chirurg?
ReagerenJohn (moderator)
17 mei 2013 om 20:00Floor,
Geen nood. Hij heet chirurg omdat hij operaties KAN uitvoeren. Hij gaat je zeker niet gelijk opereren.
Wat hij wel gaat en of hij wat gaat doen is afhankelijk van zijn bevindingen. Dus dat moet je toch even afwachten.
Reagerenfloor18 mei 2013 om 08:46oke bedankt!
Reagerenfloor18 mei 2013 om 09:51Pien18 mei 2013 om 15:57En mag ik vragen waarom jouw moeder niet met jou naar een arts wilt gaan?!
ReagerenJohn (moderator)
18 mei 2013 om 18:27Andere mogelijkheden dan Orthopeed of Fysiotherapeut zijn er niet.
Reagerenfloor19 mei 2013 om 09:16vanwege mijn vorige enkelblessure die 4 jaar duurde.
Reageren
ik ben toen al bij heel veel ziekenhuizen geweest, en artsen.
daarom wilt ze niet weer naar artsen gaan.John (moderator)
19 mei 2013 om 17:18Dat spijt me voor je.
Reageren
Ben je lid van een voetbalclub en zoja heeft die club geen verzorger?John (moderator)
19 mei 2013 om 17:19Ben je lid van een sportclub had ik dus willen vragen.
Reageren