- jwenb23 februari 2014 om 20:28
Ik heb al meerdere weken een gevoelloos plekje op mijn bovenlip. Het was eerst iets ingedeukt, maar het lijkt er op dat er nu weer weefsel is aangemaakt. Blijft gevoelloos. Op 11 feb 2014 bij de kma arts geweest. (Keel mond aangezichtsziekten). Herpesvirus kan ongevoeligheid veroorzaken. Was zijn conclusie. Advies is drie weken af te wachten. Gaat het niet over dan weer terugkomen. Lijkt ook wat uit te stralen naar neusvleugel. Al met al een vervelend gevoel. Gebruik van echinaceazalf van Vogel lijkt iets te helpen, maar nog steeds niet genezen en nog steeds gevoelloos al lijkt het de ene dag wat beter dan de andere. Volgens de kma arts was het nou niet direct verontrustend. Wellicht kan het herpesvirus zich ook op minder gebruikelijke wijze openbaren. Als het niet verbetert toch maar even weer laten zien.
Anoniem18 oktober 2015 om 23:42ik ken het gevoel ook alleen ik heb het gekregen in mijn vakantie en daarvoor was ik ook niet vermoeid of zo, zomaar in eens had ik er last van mijn man dacht eerst dat ik op mijn lip had gebeten alleen na een aantal dagen kon dat niet meer.
Reageren
zo af en toe wordt het erger en voelt mijn neus ook verdoofd aan en zoals sommige van jullie ook al zeggen het is net als of je naar de tandarts bent gegaan en er een paar spuiten in zijn gezet, is er iemand die al weet wat je er aan kan doen ????????????? ik hoop dan iets te horen.John (moderator)
19 oktober 2015 om 09:00He kan door een irritatie of een ontsteking komen van een zenuw.
Reageren
Ga langs bij de huisarts als je er veel en lang last van hebt.Anoniem19 oktober 2015 om 17:15Gelukkig is het bij mij weer helemaal over gegaan. Ook het rare gevoel bij de neus. Het herstel heeft wel bijna vier maanden geduurd. Ben twee keer bij de kaakchirurg geweest. Geen behandeling gehad. Het gebruik van lippenbalsem werkte verlichtend. Soms raar of branderig gevoel. Vooral na kruidige spijzen, wat op zich ook wel weer gewoon is. Maar dan extra gevoelig. Het was waarschijnlijk toch geen herpes. Waarschijnlijk een beschadiging geweest maar ik kan niet met zekerheid herleiden waarvan. Hoop dat je er ook weer van af komt. Wellicht kan het herstel geruime tijd duren. Ik denk zelf dat ik het heb gekregen bij de tandarts. Bij de half jaarscontrole kwam mijn lip even in de verdrukking. Wellicht heeft je man gelijk en heb je weefsel beschadigd door bijten op je lip. Beterschap gewenst. Hoop dat je hier iets aan hebt.
ReagerenAnoniem19 oktober 2015 om 17:18Bericht van 19.15 is van errder vermelde jwenb, dat ben ik dus 🙂
ReagerenAnoniem25 februari 2016 om 17:43Ik had dat gevoel maanden geleden ook, daarna twee maanden last van vol gevoel in oor met name tijdens eten. Er zat niks in maar trommelvlies was onrustig. Werd een oorontsteking dus abkuur gehad. Sinds eergisteren scheef gezicht en nu de ziekte van Bell. Geen idee of die tintelingen daar ook al iets mee te maken hadden. Maar ik wil wel graag waarschuwen voor als je gezicht scheef gaat staan!
ReagerenPrutske1 maart 2019 om 22:15Ik heb al een jaar en 2 ook een foos gevoel van mijn neus en half van mijn lip,ook mijn 3 linker vingers tintellen en dat blijft.het is echt heel irritant.
Reageren