- Vera3 november 2012 om 08:27
Sinds enige dagen heb ik last van een trillend spiertje dat loopt van net naast mijn neus naar mijn lip. Erg irritant, maar natuurlijk niets ernstigs. Nu merk ik echter dat het plekje op mijn lip aan het einde van die spier af en toe gevoelloos is, en een beetje prikkelt. Ook zie ik een beetje verkleuring op het midden van mijn lip. Ik heb een beetje rond gekeken op internet, maar ik kom er niet echt achter wat het zou kunnen zijn. De symptomen lijken niet overeen te komen met een koortslip, maar misschien zit ik daar wel naast. Heeft iemand een idee? Alvast bedankt!
21 reactiesReagerenGrietje3 november 2012 om 11:21Hoi, beetje vermoeid de laatste tijd? Is het zo’n trillen/tintelen wat je ooglid wel eens kan doen?
Grietje
ReagerenVera3 november 2012 om 14:52Ja, inderdaad, heel irritant! Ik heb een stressvolle periode op het werk achter de rug, maar zit nu al een week of 6,7 thuis. Uitgerust ben ik dus wel
ReagerenVera3 november 2012 om 15:22Ok, een smiley kent het systeem dus niet :). Ik had er nog aan toegevoegd dat ik me vooral afvraag waar dat gevoelloze plekje op mijn lip vandaan komt. Ik heb echt het gevoel dat ik een enorme lip heb 🙂 in ieder geval bedankt voor je hulp Grietje!
ReagerenMara3 november 2012 om 16:07Hai, ik heb af en toe wel eens een koortslip en dat tintelt dan eerst, voordat het een blaasje wordt, maar gevoelloos is het zeker niet. Dat verdoofde herken ik dus niet in een koortslip…
Reagerenmilly9 november 2012 om 20:31Hallo Vera, ben je al wat verder gekomen? Ik heb zelf ook een wat tintelend en doof gevoel in mijn lippen.
Reageren
Ben nu voor het eerst op zoek naar wat het zou kunnen zijn. Ben er 1 keer voor bij de huisarts geweest, maar die maakte er niet echt wat van. In het begin dacht ik ook aan een koortslip, maar dat werd het niet. Hoop dat jij me op een spoor kan zetten en dus zelf ook wat meer weet.Iemand die meeleest10 november 2012 om 15:36Er lopen ontzettend veel zenuwen door de lippen. Misschien eentje geknapt?
ReagerenStefan6 december 2012 om 00:13Ik heb sinds enkele dagen dezelfde klachten.. Mijn huid op mijnlip werd eerst droog, dat trok na gebruik van labello en witte vaselinecrême weg, maar een gevoelloze lip is wat over is gebleven. Alsof ik een verdoving van de tandarts heb gehad. Heb vandaag crême tegen koortslip gehaald, hoop dat het hiermee over gaat.
Is er bij jullie nog iets uit gekomen?
ReagerenStefan6 december 2012 om 00:16Hier vergat ik aan toe te voegen dat ook ik erg moe ben de laatste weken. Met trillende oogleden, keelontsteking en dit als gevolg. Huisarts vertelde mij dat het hoogstwaarschijnlijk mijn lage weerstand is die dit alles veroorzaakt. Koortslip zou hierdoor ook op kunnen komen zetten.
Ik duim natuurlijk dat dit het niet is.
Reagerenjill18 april 2013 om 19:18ik nu ook sinds een paar dagen een tintelende lip, het is de rechterkant van mijn onderlip.
de huid onder dat stukje lip is helemaal gevoelloos, net alsof er nog een verdoving in zit die nog niet helemaal is uit gewerkt.
mijn lippen zijn ook heel er schraal. ik blijf maar vette zalf smeren, maar het helpt niet echt.weet iemand wat het kan zijn? en wat je misschien ook wat je er tegen kunt doen, want het is en ontzettend vervelend gevoel.
Reageren
ik hoop dat een van jullie mij kan helpen!Rianne20 augustus 2013 om 15:35Ik heb precies hetzelfde gevoel sinds anderhalve dag. Ben ook erg vermoeid maar heeft iemand hier lang last van gehad?
ReagerenAnoniem3 januari 2014 om 18:19Hai, ben benieuwd of iemand al een oplossing heeft/weet.
Reageren
Ikzelf heb het ook aan de linkerkant van onderlip en kin. Heel vreemde gewaarwording dacht ook eerst aan koortslip, maar dat is het niet. Ben niet moe of zo ga wel dinsdag naar tandarts. Nu heb ik een nieuwe prothese sinds augustus, welke niet echt lekker zit. Misschien is dat de reden. Als er een oplossing is………..graag, word hier gek van, mocht ik iets horen, horen jullie het ook.Tandor13 januari 2014 om 18:24De nieuwe prothese kan dus de oorzaak zijn. Het is mogelijk dat ze op een zenuw drukt. Ga dus terug naar de tandarts.
ReagerenAnoniem12 januari 2014 om 20:16Ik ga waarschijnlijk vrijdag naar de tandarts maar heb het gevoel ook links van me lip en een gedeelte onder geen gevoel als ik er in knijp maar mijn vraag is hoe kom ik hier vanaf of blijft dit voor altijd ?
ReagerenAnoniem12 januari 2014 om 20:35Het is heel goed mogelijk dat de nieuwe prothese iets moet worden aangepast. Heb je nu voor de eerste keer een prothese?
Reageren