Zoeken Vraag het forum

Extreme kramp kuit

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • annemiekep

Hallo!Tijdens het sporten kreeg ik extreme kramp in mijn rechterkuit, hierdoor ging mijn voet 90 graden naar binnen draaien. Dit dmv masseren in mijn kuit weer recht gekregen, maar de kramp blijft, ook als ik het masseer, dan lijkt het net of het allemaal kleine krampjes zijn, die zich blijven voordoen. Ik kon eerst niet op mijn rechterbeen staan, alleen op mijn tenen. Nu kan ik wel weer normaal staan na een week been omhoog en rustig aangedaan te hebben. Nu durf ik eigenlijk niet meer te sporten omdat ik bang ben dat het in extreme vorm terug komt. Kan iemand mij hier mee helpen wat het is en wat ik hier tegen aan kan doen? Alvast Bedankt voor de hulp! Groeten!

2 reacties
    Reageren

Het fenomeen kramp is nog niet helemaal duidelijk. Mogelijke oorzaken zijn:
    · Een verstoorde bloedtoevoer met als gevolg een zuurstoftekort in de spier zoals bijvoorbeeld bij het dragen van te strakke kousen.
    · Een laag glucose(suiker)gehalte in de spier.
    · Een zouttekort door zoutloos dieet.
    · Vochtverlies (overvloedig zweten), wat kan leiden tot een verstoorde elektrolytenbalans.
    · Overbelasting (uitputting) door b.v. een slechte conditionele voorbereiding.
    · Vermoeidheid.

Lees verder/Bron:
    http://www.blessure-aanwijzer.nl/kramp.htm

Reageren
Reageer op: Extreme kramp kuit
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.