- Dirk4 juli 2011 om 18:38
Hallo
Ik ben ooit eens begonnen met hardlopen maar omdat ik steeds last kreeg van kuitkrampen tijdens het rennen ben ik er maar mee gestopt.
Maar sindsdien lijkt het of ik het heel snel krijg.
Heb magnesium pillen ed geslikt maar niets mag baten.
Ik heb wel jaren veel beentrainingen gedaan in de sportschool dus ws heb ik hele korte spieren.
Maar nu had ik van het weekend een sportweekend en nu schoot het weer in mijn beide benen en nu is het zo erg dat ik amper kan lopen, laat staan opstaan.
Heb de dokter gebeld en alles uitgelegd en nu heb ik een recept gekregen van diclofenac, maar dit is geen spierverslapper maar een ontstekingsremmer en voor de pijn.
Iemand enig idee wat ik eraan kan doen ?Dirk
2 reactiesReagerenOlaf8 juli 2011 om 19:52Ik denk dat door het zware sporten de kuitspieren erg kort zijn geworden. ten eerste adviseer ik je goede sportschoenen te laten aanmeten en dan met behulp van de fysiotherapeut gerichte oefeningen te doen waarbij de kuistepieren en pezen langer en meer ontspannen kunnen geraken. Je hebt hierbij hulp nodig van een fysio die je hierbij kan begeleiden.
ReagerenDirk12 juli 2011 om 13:13Bedankt voor je reactie !
Ben door de dokter door verwezen naar het ziekenhuis, sportgeneeskunde.
Daar moet ik volgende week heen dus ben benieuwd.
En idd ik denk ook dat het door alle beenoefeningen is gebeurt, verkorte spieren.Groeten Dirk
Reageren