Zoeken Vraag het forum

Kramp

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Moos

Geachte lezer,

Ik ben een vrouw van 20 jaar. Op mijn 14e kreeg ik mijn eerste echte keer hevige spierkramp in mijn gehele rechterbeen. Ik ga dan bijna OUT van de pijn. Ik dacht eerst dat dit door volleybal kwam. Ik bleef het veel vaker houden en inmiddels heb ik bijna elke dag kramp in mijn handen. Laatst is mijn kuit verkrampt en kon ik amper lopen voor 3 dagen. Vanmiddag had ik een soort steken in mijn zij, het voelde een beetje als kramp.
    Soms heb ik er maanden geen last van en soms is er ineens weer een ledemaat wat vaak zeer gaat doen. Ik volleybal al 2.5 jaar niet meer inmiddels en ik vraag me nu af waar het aan ligt. Ik drink best veel op een dag en het is ook niet altijd na het drinken van alcohol. Zou het kunnen liggen aan de anticonceptiepil ?

Danke

5 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Moeilijk om daar zo antwoord op te geven. Ga met e klachten naar de huisarts en laat een bloedonderzoek naar vitamines en mineralen doen

Reageren
    Moos

Ik heb een aantal jaar geleden bloed geprikt en daar kwam uit dat ik een licht tekort had aan vitamine b12. Toen heb ik 3x een shot gekregen van de dokter middels een injectie en daarna besloten dat niet meer te doen omdat ik me niet fitter ging voelen. Hangt dit misschien samen?

Reageren
    John (moderator)

Na 3 injecties zal het niet meteen opgelost zijn. Eigenlijk zou er een nieuwe bloedonderzoek gedaan moeten worden

Reageren
    Moos

Oke! Super bedankt

Reageren
    Catootje

Gebruik van de pil zorgt voor de onttrekking van diverse vitaminen en mimeralen aan je lichaam, zoals Q10, magnesium, zink, selenium, kalium vitamine A, B C en E en een verhoogde waarde van koper. Daarnaast bevordert hij een toestand van oestrogeendominantie. Dan is het oestrogeen relatief te hoog ten opzichte van het progesteron. Dit kan ook allerlei klachten geven.
    Gebruik van (veel) alcohol zorgt voor schommelingen in je bloedsuikerspiegel en het berooft je lichaam van allerlei vitaminen en mineralen, waaronder magnesium, vitamine B en zink.
    Dit alles kan dus klachten geven en hoeft niet zozeer op te treden direct na alcoholgebruik, omdat het hierbij gaat om de ontregelingen op de wat langere termijn. als je een snoepje eet krijg je ook niet meteen een gaatje maar juist bij langdurig snoepen raak je ontregeld.
    Belangrijk dus om te zorgen voor complexe koolhydraten,eiwitten, vetten en vezels bij elk eetmoment,liever zo min mogelijk alcohol als je gezondheid je lief is. Anticonceptie heroverwegen. In elk geval zorgen voor wat aanvulling van stofjes. vitamine B12 kan ook in de vorm van zuigtabletten, wel metylcobalamine of adenosylcobalamine.

Reageren
Reageer op: Kramp
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.