Zoeken Vraag het forum

Enkel op slot.

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Manonski

Sinds een aantal weken heb ik last van mijn rechter enkel die af en toe op slot springt.

Wanneer dit gebeurt is er een hevige scherpe pijn die weggaat nadat ik een paar maal mijn enkel heb bewogen. Daarna blijft het nog een paar minuten goed doorzeuren.

Verder heb ik vrij veel last van mijn knieën en weet ik dat alles in een keten werk dus misschien heeft dat er wel mee te maken.

Naar de huisarts gaan is niet mijn favoriete bezigheid. Vandaar dat ik hoop dat hier iemand een idee heeft hoe of wat.

4 reacties
    Reageren
    Bram

Hallo,
    Is de enkel overbelast? Sport je veel? Maak je rare bewegingen? Pijn is toch een teken dat er iets niet goed is.

Bram

Reageren
    Manonski

Beste Bram,

Ik sport veel maar dat zijn sporten zoals schaatsen, wielrennen en skeeleren. Dus niet echt sporten waarin je rare bewegingen maakt. Verder verstuik ik mijn enkel ook eigenlijk nooit. Het kraakt nu alleen ontzettend als ik het weer los krijg.

Manon

Reageren
    Joost

Hai Manon,
    Deze sporten, doe je dat onder begeleiding? Ik bedoel is er een trainer die jou wijst op je juiste houding, of niet? Lijkt me toch dat het ligt aan de houding die je aanneemt, maar goed, ik ben geen dokter. Hoor graag weer van je, dan kunnen we meedenken!

Groet Joost

Reageren
    Manonski

Beste Joost,

Ik train gemiddeld 4x per week waarvan 3x met een begeleider. Verder geef ik zelf ook geregeld lessen. Maar ik ga het is vragen of de trainer er op wil letten want het is wel een bruikbare tip.

Manon

Reageren
Reageer op: Enkel op slot.
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.