Zoeken Vraag het forum

Kan m’n knieën niet buigen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Peter

Hallo,

Ik heb al een paar jaar last van m’n knieën. Niks ergs, ik kan ze alleen niet ver buigen. Als ik dat forceer, dan knakken ze en dat doet best pijn. Als ze erg knakken heb ik ook enkele dagen daarna last van m’n knieën. Ik ben nu 16, en het is denk ik begonnen rond me 13e/14e. Zoals ik al zei, ik heb er niet veel last van, behalve als ik m’n knieën veel en/of ver buig. Met fietsen en traplopen heb ik totaal geen last. Wel had ik na een week skieën last van m’n knieën, ook bij het fietsen en traplopen.

Nadat een van m’n knieën per ongeluk weer te ver gebogen had, ben ik de volgende dag naar de huisarts gegaan omdat ik m’n knie niet meer helemaal kon strekken. Gelukkig bleek ik m’n knie de volgende dag alweer te kunnen buigen.

M’n knieën knakken al best snel. Dat doet niet meteen pijn, het is meestal een vervelend gevoel. Wat wel pijn doet is als ik ze nog verder buig, en dan heb ik er daarna ook nog last van. Ik heb niet het gevoel alsof ik meer last heb van m’n ene knie dan van m’n andere.

Misschien doet het er niet toe, maar ik heb op ’t moment dat ik dit schrijf (lees: vandaag) “last” van een kloppend spiertje (dat denk ik tenminste). Het zit aan de rechterkant van m’n linkerknie. Niet pijnlijk ofzo, maar iets klopt er in ieder geval, heel onregelmatig. Ik heb er meer last van als ik m’n been strek.

Ik heb gelezen dat wel meer mensen last hebben van kloppende spieren, dus daar maak ik me ook niet zorgen om. Ik dacht, misschien heeft het er iets mee te maken.

Alvast bedankt!

Reageer op: Kan m’n knieën niet buigen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.