Zoeken Vraag het forum

Spierspanning

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • dracul

Hallo,

Al geruime tijd heb ik ontzettend last van aanhoudende spierspanningen,met name in mijn hals en zo rond mijn middenrif die mijn leven zeker op het moment ernstig belemmeren.Huisarts schuift het probleem af op hyperventilatie/paniekstoornis,daar waar het wel jaren geleden idd mee begonnen is.Het is net ofdat mijn lichaam op slot zit,enigste dat enigzins verlichting geeft is lichaamsbeweging en of een biertje.toch ze verdwijnen nooit helemaal ;(
    Ademen doe ik goed,beter dan menig een zegt ook de fysio dus daar ligt de oorzaak niet volgens mij.Wel heb ik t gevoel alsof ik door de jaren heen mijn spieren/lichaam verkeerd ben gaan gebruiken…dat ik het zelf veroorzaak maar dan onbewusd ofzo ? Er bestaan spierontsapnningoefeningen waarmee ik bekend ben en verder heb ik ook sinds kort magnesium pillen in huis gehaald maar niets werkt of kan mij verlossen van dit alles bepalende en bovendien dagelijks aanhoudende probleem.Wie oh wie kan mij hierover meer vertellen of herkend dit ?

Mvg,dracul

1 reactie
    Reageren
    Anoniem1
Reageer op: Spierspanning
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.