- dracul5 oktober 2011 om 12:50
Hallo,
Al geruime tijd heb ik ontzettend last van aanhoudende spierspanningen,met name in mijn hals en zo rond mijn middenrif die mijn leven zeker op het moment ernstig belemmeren.Huisarts schuift het probleem af op hyperventilatie/paniekstoornis,daar waar het wel jaren geleden idd mee begonnen is.Het is net ofdat mijn lichaam op slot zit,enigste dat enigzins verlichting geeft is lichaamsbeweging en of een biertje.toch ze verdwijnen nooit helemaal ;(
Ademen doe ik goed,beter dan menig een zegt ook de fysio dus daar ligt de oorzaak niet volgens mij.Wel heb ik t gevoel alsof ik door de jaren heen mijn spieren/lichaam verkeerd ben gaan gebruiken…dat ik het zelf veroorzaak maar dan onbewusd ofzo ? Er bestaan spierontsapnningoefeningen waarmee ik bekend ben en verder heb ik ook sinds kort magnesium pillen in huis gehaald maar niets werkt of kan mij verlossen van dit alles bepalende en bovendien dagelijks aanhoudende probleem.Wie oh wie kan mij hierover meer vertellen of herkend dit ?Mvg,dracul
1 reactieReagerenAnoniem117 april 2013 om 21:22Lees meer vragen en antwoorden over een hoge spierspanning verminderen:
Reageren
http://www.dokter.nl/search_gcse/?q=FORID%3A11&cx=partner-pub-8575168267605921%3Aeak94u-kmbq&ie=UTF-8&q=Hoge+spierspanning+verminderen&sa=zoeken