- Lisa24 februari 2020 om 10:51
Hoi,
Ik heb al heel lang last van spierspabbi g en hierbij ook spiertrekkingsn en spierspasmen (dat je been opeens beweegt). Ik ben bekend met een angststoornis en hiervoor behandelnd, het gaat ook echt beter maar de fysieke klachten blijven met name het last hebben van mijn spieren (ook zwaar gevoel steeds) en steeds koud hebben. Wat denken jullie? Is dit een nasleep…merk dat het wel een trigger ah worden is.
33 reactiesReagerenJohn (moderator)
24 februari 2020 om 11:01Het zal toch de nasleep nog zijn
ReagerenLisa24 februari 2020 om 12:46Ik heb er inmiddels al bijna 3 jaar last van…Kan dat dan ook?… Heb ook wel 2 jaar last gehad van mijn angststoornis.
Het triggert me nu denk ik ook omdat het opeens in mijn rechterbeen is terwijl het voorheen altijd in mijn armen was.
Dankjewel voor je reactie
ReagerenJohn (moderator)
24 februari 2020 om 13:51Dat kan hoor. Spierontspanningsoefeningen kunnen daarbij helpen.
ReagerenLisa25 februari 2020 om 19:49Hallo John ,
Dank voor de reactie. Het kan geen kwaad die spierspanning al zo lang (3 jaar).? Laatste dagen merk ik dat ik rot wakker wordt voel me onrustig en te bewust van ademhaling (te diep)…ik merk dat dit geen goede tekenen zijn, opeens bang voor die spierspanning/spiertrekjes ….erg gefocust op mn lichaam. Ik kijk het even aan en anders ga ik naar de huisarts.
Angst veroorzaakt geen ernstige ziektes toch?
ReagerenJohn (moderator)
25 februari 2020 om 20:10dat veroorzaakt geen erge ziektes
ReagerenLiss25 februari 2020 om 20:51En het kan geen kwaad die spierspanning al zolang?
ReagerenJohn (moderator)
25 februari 2020 om 21:01Nee, het is alleen vervelend
ReagerenLisa27 februari 2020 om 23:47Hoi John,
Vandaag met ik de spiertrekjes echt overal op…nek, schouder, armen maar ook in mijn voeten en handen veel… ze zijn heel kort maar wel vaak. Ik heb dit niet eerder zo gehad. Kan dit geen kwaad?…toch weer die angst?
ReagerenJohn (moderator)
27 februari 2020 om 23:49Nee hoor. Dat is toch echt van spanningen
ReagerenMo29 februari 2020 om 02:43Hoi Lisa,
Ik heb precies hetzelfde. Letterlijk over heel mijn lichaam spiertrekkingen. Het was er voorheen dagelijks en langdurig, nu wat minder tot helemaal niet. Ik merk wel aan mijzelf dat t meer wordt als ik erop let of geirriteerd en opgejaagd ben. Ook val ik er moeilijk door in slaap, omdat ik heel onrustig ben en continu spasme heb.
Ben ook al 2 x naar de neuroloog geweest, die gaf aan dat t stressgerelateerd is.
ReagerenCatootje29 februari 2020 om 07:14Denk bij een angstklachten ook aan het lichamelijke stuk, zoals een schommelende bloedsuikerspiegel, een teveel aan histamine in de voeding en tekorten aan voedingsstoffen. Dit alles kan ook andere klachten geven. Een orthomoleculair therapeut zou je verder kunnen adviseren.
Weet niet of je ook medicijnen gebruikt of hebt gebruikt. Die zorgen voor verlies van vitaminen en mineralen. Benzo’s en antidepressiva remmen ook de aanmaak van melatonine, wat nog meer klachten kan geven.
Verder kunnen electro-magnetische velden, zoals van wifi, smartphone en electrische wekker ontregelend werken, omdat ze zorgen voor het vrijmaken van stresshormonen in je lichaam. Daarom ook beter slapen op bed en matras zonder metalen erin.
ReagerenLisa2 maart 2020 om 07:19Lisa2 maart 2020 om 07:27Bedankt voor alle reacties!
ReagerenLisa2 maart 2020 om 11:41Het ging niet goed met boven staande reactie. Ik vroeg me af waarom mijn spieren al zo gespannen zijn als ik wakker wordt. Ik begin al gelijk met die spasmen . Het lijkt of ze niet ontspannen. Kan dat kwaad?
Reageren