Zoeken Vraag het forum

Spierspanning

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Lisa

Hoi,

Ik heb al heel lang last van spierspabbi g en hierbij ook spiertrekkingsn en spierspasmen  (dat je been opeens  beweegt). Ik ben bekend met een angststoornis en hiervoor behandelnd, het gaat ook echt beter maar de fysieke klachten blijven met name het last hebben van mijn spieren (ook zwaar gevoel steeds) en steeds koud hebben.  Wat denken jullie? Is dit een nasleep…merk dat het wel een trigger ah worden is.

33 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Het zal toch de nasleep nog zijn

Reageren
    Lisa

Ik heb er inmiddels al bijna 3 jaar last van…Kan dat dan ook?… Heb ook wel 2 jaar last gehad van mijn angststoornis.

Het triggert me nu denk ik ook omdat het opeens in mijn rechterbeen is terwijl het voorheen altijd in mijn armen was.

Dankjewel voor je reactie

Reageren
    John (moderator)

Dat kan hoor. Spierontspanningsoefeningen kunnen daarbij helpen.

Reageren
    Lisa

Hallo John ,

Dank voor de reactie. Het kan geen kwaad die spierspanning al zo lang (3 jaar).? Laatste dagen merk ik dat ik rot wakker wordt  voel me onrustig en te bewust van ademhaling (te diep)…ik merk dat dit geen goede tekenen zijn, opeens bang voor die spierspanning/spiertrekjes ….erg gefocust op mn lichaam. Ik kijk het even aan en anders ga ik naar de huisarts.

Angst veroorzaakt geen ernstige ziektes toch?

Reageren
    John (moderator)

dat veroorzaakt geen erge ziektes

Reageren
    Liss

En het kan geen kwaad die spierspanning al zolang?

Reageren
    John (moderator)

Nee, het is alleen vervelend

Reageren
    Lisa

Hoi John,

Vandaag met ik de spiertrekjes echt overal op…nek, schouder, armen maar ook in mijn voeten en handen veel… ze zijn heel kort maar wel vaak. Ik heb dit niet eerder zo gehad. Kan dit geen kwaad?…toch weer die angst?

Reageren
    John (moderator)

Nee hoor. Dat is toch echt van spanningen

Reageren
    Mo

Hoi Lisa,

Ik heb precies hetzelfde. Letterlijk over heel mijn lichaam spiertrekkingen. Het was er voorheen dagelijks en langdurig, nu wat minder tot helemaal niet. Ik merk wel aan mijzelf dat t meer wordt als ik erop let of geirriteerd en opgejaagd ben. Ook val ik er moeilijk door in slaap, omdat ik heel onrustig ben en continu spasme heb.

Ben ook al 2 x naar de neuroloog geweest, die gaf aan dat t stressgerelateerd is.

Reageren
    Catootje

Denk bij een angstklachten ook aan het lichamelijke stuk, zoals een schommelende bloedsuikerspiegel, een teveel aan histamine in de voeding en tekorten aan voedingsstoffen. Dit alles kan ook andere klachten geven. Een orthomoleculair therapeut zou je verder kunnen adviseren.

Weet niet of je ook medicijnen gebruikt of hebt gebruikt. Die zorgen voor verlies van vitaminen en mineralen. Benzo’s en antidepressiva remmen ook de aanmaak van melatonine, wat nog meer klachten kan geven.

Verder kunnen electro-magnetische velden, zoals van wifi, smartphone en electrische wekker ontregelend werken,  omdat ze zorgen voor het vrijmaken van stresshormonen in je lichaam. Daarom ook beter slapen op bed en matras zonder metalen erin.

Reageren
    Lisa

Bedankt voor alle reacties!

Reageren
    Lisa

Het ging niet  goed met  boven staande reactie. Ik vroeg me af waarom mijn spieren al zo gespannen zijn als ik wakker wordt. Ik begin al gelijk met die spasmen . Het lijkt of ze niet ontspannen. Kan dat kwaad?

Reageren
Reageer op: Spierspanning
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.