- Fil30 juli 2011 om 18:01
Hallo,
ik heb al jaren pijn in mijn heup. Het komt zo af en toe opzetten en houd zo’n week á 2 weken aan. Het komt regelmatig voor, dat ik uit bed stap en de pijnscheut gelijk voel. Traplopen, het afzetten en het neerkomen van mijn been is erg pijnlijk in mijn heup/ bilspier. Ik probeer het te masseren om het als het ware weg te drukken. Dat helpt niet. In Defensie ben ik regelmatig onder handen genomen door een fysiotherapeut. Wat zou het kunnen zijn?? Ondertussen ben ik 4jaar verder en heb nóg geen idee wat het is…slijtage (leeftijd 32jr, man) of komt het vanuit de rug. Ik heb van jongs of aan last van een hoge spierspanning in de rug en daar ook vele klachten.
Ben benieuwd naar de reacties en natuurlijk tips.
3 reactiesReagerenPavel30 juli 2011 om 20:00Is er ooit onderzoek gedaan naar de oorsprong van uw klachten? Wat was de uitkomst van dit onderzoek?
ReagerenFil30 juli 2011 om 21:42Bedankt voor uw reactie,
Men dacht in eerste instantie aan geirriteerde aanhechtingen.
Vorig jaar kreeg ik last van pijn op de ribbenkast voor (borstbeen)en achter naast de wervel en kreeg het advies mij te testen voor reuma. De test was negatief (gelukkig). Toch sluit ik dit niet helemaal uit aangezien reuma voorkomt in de familie en misschien heb ik een hele kleine waarde.
Reageren
Op dit moment weer iets ‘nieuws’, continu steek rechtsachter onder de zwevende rib.Anouschka30 juli 2011 om 21:50Lees zojuist deze berichten. Bij acute medische problemen is het altijd het verstandigst naar de huisarts te gaan. Zonder lichamelijk onderzoek uitgevoerd door een arts is er geen betrouwbare diagnose te stellen. Bij aanhoudende gegeneraliseerde gewrichtsklachten, die niet overgaan ondanks gezond en regelmatig bewegen (doet u dat?), is reuma inerdaad altijd een oorzaak die de behandelend arts zal blijven overwegen. Wellicht brengt preventieve reuma medicatie verlichting van de klachten, zoals (ontstekingsremmende-)pijnstillers. Lees ook: http://www.reumafonds.nl/informatie-voor-doelgroepen/patienten/behandeling/medicijnen
Reageren