- Samira11 december 2017 om 00:00
Hoi, ik ben 16 jaar oud en zit op toneel. Daarbij moet ik veel dansen en heb sinds paar maanden nu last vab mijn linker heup bij bepaalde bewegingen in dans. Het wordt steeds erger want het begon heel klein en onschuldig alsof ik een verkeerde beweging had gemaakt maar nu doet het ook gewoon dagelijks pijn als ik loop of dergelijke en aangezien ik niet even rust kan houden met dansen is dit lastig. Het is eigenlijk een soort van steek die voorkomt als ik door mijn heup ga. Ben er ook wel kort geleden achter gekomen voordat deze pijn ontstond dat als ik mijn heup op een bepaalde manier draai hij soort van in een andere houding klikt. Het gene wat google het best omschreef was een snapping hip dat gevoel dat dat iets weg schiet ofzo maar ik weet niet of dit hiermee te maken heeft en dit gebeurt ook aan mijn andere kant van mijn heup maar die heeft niet die steken dus ik vraag me af of de pijn alleen ligt aan dat ik mijn heup teveel belast met dansen of dat het echt iets is want het gaat ook niet weg met strechen en dergelijke en ik ben bang dat het iets te maken heeft met artrose aangezien mijn moeder hele heftige vorm ervan in dr handen heeft zitten. Ik hoop dat iemand raad weet!
Groetjes, samira
1 reactieReagerenJohn (moderator)
11 december 2017 om 00:03Ik denk toch eerder dat het een vorm van overbelasting is. Ga met de klachten naar de huisarts of een fysiotherapeut.
Reageren