-
Anoniem1 januari 2019 om 22:46
Hallo
Ik zal mezelf even inleiden. Al sinds ongeveer (rond begin / half november ) 1.5 maand heb ik last van mijn rechterheup. Ik ben een actief persoon die veel beweegt en wandelt. Verder doe ik ook een staande baan in een grote winkelketen waar ik constant moet bewegen en staan. Dit voor zo’n 25 uren per week. In mijn vrije tijd beweeg ik zoals gezegd ook nog veel. Ik zet op zijn minst 16000 stappen per dag.
Begin oktober liet ik bleomycine onder mijn linkervoet inschieten, in 2 wratten. Ik was me bewust dat dit enig ongemak zou gaan geven en dat gaf het inderdaad ook, meer dan verwacht. Na enkele weken liet ik het wegsnijden, maar doordat er dus enkele wonden onder mijn linkervoet zaten, probeerde ik de druk te vermijden op die voet. Ik heb in mijn linkervoet last gehad van mijn achillespees en ben daar dan met voltaren emulgel wel bovenop gekomen. De dermatoloog zei immers dat het wel een logisch gevolg is vanwege de wondjes onder die voet. Ze voegde er aan toe dat er ook mensen wel al eens last gehad hebben van hun heup.
Tijdens de maand november had ik zo nu en dan wel wat last van mijn rechterheup. Maar niet zodanig dat ik niet meer kon wandelen of bewegen. Dat is er nooit echt geweest, wel soms een zeurende pijn een beetje. Rond 20 december ben ik er toch maar naar een dokter voor geweest en die deed wat trek- en rekbeweging en het leek volgens hem niet heel erg. Hij stelde me de vraag of ik ontstekingsremmers zou willen nemen (Naproxene), of een scan(echografie). Ik heb voor de scan gekozen en vroeg wel om die ontstekingsremmers op voorschrift ook te mogen gaan halen.
Maar aangezien die echografie pas op over 1 week plaats zal vinden, ben ik een andere huisarts gaan raadplegen, omdat ik natuurlijk niet zomaar afwezig kan zijn van mijn werk nu. De huisarts schreef me wel 10 dagen rust voor, om niet te gaan werken. Ik liet dit op mijn werk weten en men was er absoluut niet blij van, dus dit heeft mogelijk tot gevolg dat ik mijn baan daar kwijt ben. Maarja, gezondheid gaat voor…
Deze tweede huisarts gaf me tevens een papier mee om een RX-scan te laten doen, wanneer ik voor de echografie ga. Ze schreef als diagnosevraagstelling neer: “stressfractuur?”
- Heeft er iemand enig idee wat het mogelijk zou kunnen zijn? Slijmbeurs, pezen of iets anders?
- Heeft het al nut om die Naproxene al in te gaan nemen, in de hoop op een sneller herstel, of moet ik per se beter wachten tot de echografie geweest is?
- Kan alcohol drinken kwaad?
- Ik probeer nu onder de 10000 stappen er dag te blijven… maar merk dat ook gewoon zitten soms onaangename druk geeft… is het normaal dat, wanneer ik van de buitenkant duw of voel op/aan mijn rechterheup, ik geen pijnzone voel? Overigens is het ook niet echt gezwollen zover ik kan voelen…
Erg bedankt voor het lezen en eventuele raad/tips!