Zoeken Vraag het forum

Krakend gevoel in voet

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Laura

Hallo,

Sinds vorige week heb ik een krakend gevoel in mijn voeten. Vorige week ben ik naar engeland geweest, daar heb ik dinsdag de hele dag gelopen. dit had ik van tevoren niet verwacht dus had ballerina’s aangetrokken, niet de beste wandelschoenen. (:

Sindsdien heb ik enorme last van beide voeten. de pijn in de ene voet is nu afgezakt, alleen in mijn linkervoet heb ik bij elke beweging die ik maak, vooral als ik mijn tenen omhoog beweeg, een krakend gevoel in mijn spier. Daarbij doet het ook pijn. Als ik loop voel ik er minder van maar voel ik het wel kraken.

Zelf zat ik te denken aan overbelasting, maar ik weet het niet. Hoelang gaat dit volgens jullie nog duren? aangezien ik morgen weer moet trainen, en wel gewoon wil gaan eigenlijk.
    Ik sport 5 uur per week (volleybal), ben `5 jaar en heb een normaal postuur (1,75 m , rond de 57 kilo)

Ik hoop dat jullie weten wat er aan de hand is!

Bvd

3 reacties
    Reageren
    Inèz

Je zegt het zelf al: overbelasting. Je beschrijft geen zwelling of roodheid of pijn dus er zal waarschijnlijk niets echt stuk zijn zoals gebroken botten of gescheurde pezen. Ik vraag mij wel af of je zou moeten gaan sporten want voor overbelasting is de beste behandeling juist rust. Als je geïrriteerd weefsel verder blijft irriteren, kan het gaan onsteken en chronisch worden, en dan ben je letterlijk en figuurlijk nog verder van huis.

Reageren
    Laura

Ja, ik heb inderdaad geen roodheid of zwelling. Ik ga denk ik niet volluit trainen morgen!

Reageren
    Dino

Tape je voet dan in voor extra stabiliteit, en stop direct als je klachten krijgt. Zolang je niet weet wat er precies aan de hand is, zou ik erg voorzichtig zijn. Als je naar de huisarts gaat, dan kan de huisarts de voet onderzoeken en een diagnose stellen. Pas dan weet je wat een goede behandeling is, en of het verstandig is al zo snel weer te gaan belasten. Maar het is jouw voet en jouw verantwoordelijkheid. Let in ieder geval op waar je grens ligt, want je bent er al overheen gegaan en herhaalde problemen kunnen de klachten verergeren!

Reageren
Reageer op: Krakend gevoel in voet
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

4 min leestijd

Acne bij baby’s: wat kun je doen?

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.