Zoeken Vraag het forum

Knakkende heup en voeten

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hoi,
    Ik ben een meisje van 14 jaar oud. Ik heb de afgelopen 6 maanden met een enorme rugblessure rondgelopen. Ik ging (nog steeds) een aantal keer per maand “door” mijn rug heen. Er knapte iets in mijn onderrug, of schoot verkeerd en daar had ik dan 3 dagen fulltime last van. Ook liep ik rond met hevige pijn in mijn bovenrug.
    Na een paar fysiobehandelingen werd dit minder, maar het is nog steeds niet weg.

Ik heb altijd last gehad van een knakkende heup. Als ik even stil stond en daarna weer verder ging met lopen of iets anders moest mijn heup af en toe knakken. Tegenwoordig gebeurt dit zo’n 20 keer per dag. Mijn heup knakt, en dat is een vervelende pijnlijke knak. Hij moet eerst knakken anders kan ik niet verder met wat ik doe en ver ga ik van de pijn.

Nog steeds heb ik last van mijn rug bij inspanningen.

Een ander probleem: een tijdje terug bij de fysio moest ik met blote voeten op de grond lopen. Het maakte geluid maar ik dacht dat dat mijn voeten waren die als het ware bleven ‘plakken’ aan de grond. Dit blijkt dus niet zo te zijn na er erg op te letten. Het zijn mijn voeten die dus enorm knakken, bij elke stap die ik zet. Hier heb ik niet zo erg last van.

Ik kan mijn heupen ook een eind ‘doorknakken’, dan schiet hij er helemaal uit een soortt van. Dit doe ik overigens nooit want dat is erg slecht.

Ik zou graag weten wat ik hiermee moet doen. Het voelt gewoon niet goed.

Groetjes.

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Vraag aan je huisarts een verwijzing voor de orthopeed.
    Doe je aan sport? zo ja welke?

Reageren
    Anoniem

Bedankt voor je antwoord.
    Ja ik deed een sport, hardlopen. Ik trainde voor 10km. Rustig gedaan met een personal trainer. Dit heb ik lange tijd niet meer gedaan omdat ik pijn kreeg tijdens het hardlopen.

Reageren
    John (moderator)

Vraag aan je huisarts een verwijzing voor de orthopeed. Het is goed denk ik om er eens goed naar te laten kijken.

Reageren
Reageer op: Knakkende heup en voeten
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.