Zoeken Vraag het forum

losse harde stukjes (bot?) op knie

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • m

Ben blij jou verhaal te lezen.. ontdek net zo’n klein beweegbaar bultje op m’n knieschijf..Kreeg er helemaal de kriebels van maar ben nu gelukkig aardig gerust gesteld. Ben een jaar geleden heel hard op m’n knie gevallen dus maak me er maar niet druk om.

Anoniem

Als je verder geen functionele klachten hebt, en als je geen reactie in de knie hebt, is er niet echt een reden om naar de huisarts te gaan.

Reageren
    Jeanne

Na een keiharde val(letterlijk,het was op keien)had ik wat kleine wondjes,die heel goed schoongemaakt en daarna eigenlijk geen last meer van gehad,tot een paar maanden later allebei m’n knieen echt pijn gingen doen,brandenen dik worden…..naar de h.a ,doorgestuurd naar de orthopeed ,mri scan,echo van de knieen gemaakt en conclusie was:
    Kleine scheurtjes in de binnenmeniscissen en vocht en wat rafelig kraakbeen….met fisio en oefeningen moest dit overgaan…..niet dus….
    eerder nog meer pijn.
    Weer terug en de dokter wilde geen kijkoperatie doen en bleef erbij dat het vanzelf over moest gaan.
    Voor een andere aandoening moest ik maanden prednison slikken en daarmee ging ook de pijn weg….ik kon weer lopen zonder pijn.
    Maar ja,toen ik ophield met de prednison kwam ook de pijn weer terug in de knieen,en daar zit je dan….weer allebei de knieen hevige pijn.
    Moet weer naar de orthopeed.
    Zijn er meer die na een harde val zo’n pijn houden in hun knieen?

Groetjes Jeanne

Reageren
    Stefanie

Hey Monique,

haha dat is toevallig, ik was ook onderuit gegaan op de ijs gladde straat alleen moest ik gehecht worden. Ik had geen kleerscheuren maar nu zo’n 14 jaar later begin ik echt last van mijn been te krijgen. Al een x aantal jaar heb ik ook een bobbeltje ontdekt zo’n 5 cm onder mijn litteken dat net nog op mijn knie zit onder. Zodra ik erop drukte en/of heen en weer haalde was het een irritant gevoel. Ik heb ook al jaren last van een krakende en pijnlijke knie, ik kan niet op mijn hurken en knieën zitten en heb soms last van een ge irriteert been. Ik ben nu 25 jaar en het ongeluk was dus toen ik een jaar of 10-11 was. Sinds gisteren doet dat bobbeltje wat tussen mijn scheen en knie zit pijn zonder dat ik het aanraak en heb ik ook last van lichtelijk pijn in scheenbeen, knieschijf en knieholte. Probeerde vandaag de dokter te bellen na al die jaar (hehe) maar die is weer een met vakantie en is morgen terug.

Reageren
    Samantha

Jeanne,

Ik ben nu ook 3 jaar bezig na een scooter ongeval.
    Heb 2 mri scans gehad maar wordt voor gek en achterlijk uitgemaakt.
    Ik heb minstens 2 losse stukjes en slot klachten.
    Maar niet 1 arts neemt me serieus of kijkt naar me knie en inmiddels kan ik vrijwel weinig tot niets meer.

Reageren
    John (moderator)

Samantha,
    Ga terug naar de orthopeed en vraag om een kijkoperatie.

Reageren
    ANONIEM

Hee ik heb er ook erg last van maar ik heb 1 bultje die ook gelijk heel pijnlijk is na een val + een andere blessure aan mijn knie. Ik zit al een tijdje bij de fysio en moet er vrijdag weer naar toe. Ik laat het zo snel mogelijk weten.

Reageren
    Femxo

Ik heb dat ook.. ben ongerust …

Reageren
    Jenny D

Nou ik heb dit ook zie foto in bijlage (heb ook op film dat je het heen en weer kunt bewegen)[blockquote]BBCode you used is not allowed.[/blockquote]

Blij dat het verder niets is heb ook geen pijn en komt van een eerdere val waarschijnlijk.

Goed dat ik dit vond op dit forum.

Bijlagen:
    Reageren
    Stef

Beste Monique ik ben benieuwd hoe het nou met je knie is afgelopen ,aangezien ik iets vergelijkbaars heb .

Reageren
Reageer op: losse harde stukjes (bot?) op knie
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.