Zoeken Vraag het forum

Hard stuk beweegbare bult/spier? aan linkerknie

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Dag,

Ik heb jaren geleden, bijna 10 jaar geleden toen ik 11 jaar oud was, een keer een hele pijnlijke val gemaakt tijdens een avondje judotraining. Mijn judomeester destijds, het was een brute man zonder gevoel en ik neem hem dit nog steeds kwalijk, wilde een worp voordoen met mij, alleen ik was er niet op voorbereid en zonder waarschuwing deed hij de worp en klapte ik (ik had geen tijd om val te breken omdat ik niet wist wat er gebeurde) hard op de grond waarbij, voor zover ik mij kan herrineren, met mijn linkerbeen vlak hard tegen de grond kwam waarbij de onderkant van de knie tegen de grond aankwam. Ik voelde toen iets knappen en het deed heel erg pijn. Ik heb er wel een aantal maanden last van gehad waarbij ik steeds bij het lopen soms door m’n knie inzakte, letterlijk. Ik weet eigenlijk niet waarom ik niet naar de dokter ben geweest destijds, ik denk omdat ik er wel mee om kon gaan voorzichtig en het niet zo was dat ik helemaal niet meer kon lopen. Alleen mijn knie was onstabiel. Afijn, dat valt niet meer terug te draaien. Na verloop van tijd is het uit zichzelf hersteld, en ik zakte ook niet meer door mijn knie, ik heb de hele middelbare school periode er vrijwel geen last van gehad meer. Tot een jaar terug, toen ik mij verstapte en ik mijn knie overbelaste, dus toen droeg ik af en toe een brace en na een aantal weken was die kwaal ook weg.

Nadat mijn knie herstelde kwam er een aan de rechterzijkant van de knie, een beetje rechtsonder, een permanent vreemd soort stuk vastgeplakt aan de knie, het voelt hard alsof het een stuk bot is, een soort knobbel. Als ik mij knie strek en vice versa, en ik voel aan het bult, dan beweegt het ook mee. Ik heb het jaren geaccepteerd, omdat ik er nooit last van had. Maar ik zou graag willen weten of iemand kan vertellen wat dit is? Ik weet ook niet zeker wat er precies is gescheurd of beschadigd na die val, maar nadat het zichzelf herstelde kwam die rare harde bult wat nooit is weggegaan. Het is vergelijkbaar met een bult aan de zijkant van mijn middelvinger die ik kreeg toen ik die vinger in een rare stand gescheurd had, alleen die bult verdween helemaal 100%.

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Dat is zonder fysiek onderzoek moeilijk te zeggen. Ik denk dat je hiermee naar de huisarts of de fysiotherapeut zou moeten gaan . Die kunnen dat dan iets beter bekijken.

Reageren
Reageer op: Hard stuk beweegbare bult/spier? aan linkerknie
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.