Zoeken Vraag het forum

Knieën kraken + losse knieschijf + af en toe pijn

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo

Sinds enkele jaren heb ik krakende knieën, vooral mijn rechterknie deze kraakt verschrikkelijk. Mijn linkerknie hoor je bijna niet. Ik weet dat de meerderheid van de bevolking dit heeft en dit iets is waar je je geen zorgen over moet maken, maar mijn rechterknie knakt echt luid

Ook heb ik in de rechterknie af en toe een steek van pijn. Enkel als ik bruusk hurk, verder is er niks aan de hand.

Ook als ik mijn hand op beide knieën leg en vergelijk, voel ik een verschil. De knieschijf (??), botten in mijn rechterknie zitten (naar mijn mening) losser dan in mijn linkerknie. M.a.w. ze bewegen meer.

Naar mijn mening staan mijn knieën ook een beetje scheef, maar hier kan ik mee leven. Ik wil gewoon weten wat ik heb en wat eventueel oplossingen kunnen zijn.

Kort samengevat: Knieën kraken (linker bijna niet, rechter luid!), knieschijf/bot in rechterknie lijkt losser te zitten dan in de linker, scherpe pijn in rechterknie bij het te snel en bruusk bukken, knieën lijken scheef te staan.

Weet iemand wat dit is en wat eventueel oplossingen kunnen zijn (operatie,kinesist)

7 reacties
    Reageren
    Anoniem

Btw nog even vergeten toe te voegen; ik ben 20 dus met mij n knieën/knieschijven zou in principe niks mis mogen zijn

Reageren
    John (moderator)

Hoe oud ben je?
    Ben je met de klachten ook al bij de huisarts geweest?

Reageren
    John (moderator)

De vraag over de leeftijd is daarmee beantwoord….
    Heb je een groeispurt gehad?

Reageren
    Anoniem

Ja het begon ongeveer rond mijn 15de, ben sindsdien wel wat gegroeid ja.
    Op mij 16de ging ik ermee naar de huisarts die het afschreef als groeipijnen.
    Ik neem aan dat die al lang voorbij zijn

Mijn linker knie is min of meer ok, het is de rechter die er erger aan toe is.

Enig idee wat dit is?

Alvast bedankt

Reageren
    John (moderator)

Het kan nog van de groei zijn, maar dat is zonder onderzoek moeilijk te zeggen.
    Ga in ieder geval terug naar de huisarts en vraag een verwijzing naar de orthopeed.

Reageren
    Anoniem

Dankuwel tandor

Ga er zeker eens mee teruggaan

Prettige feesten

Reageren
    Anoniem

Ik zou nog even willen wachten voor ik naar de dokter ga.

Heeft niemand een idee wat dit is?

Ik heb al zitten denken aan een meniscus scheur

Help?

Reageren
Reageer op: Knieën kraken + losse knieschijf + af en toe pijn
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.