- Anoniem23 december 2015 om 21:11
Hallo
Sinds enkele jaren heb ik krakende knieën, vooral mijn rechterknie deze kraakt verschrikkelijk. Mijn linkerknie hoor je bijna niet. Ik weet dat de meerderheid van de bevolking dit heeft en dit iets is waar je je geen zorgen over moet maken, maar mijn rechterknie knakt echt luid
Ook heb ik in de rechterknie af en toe een steek van pijn. Enkel als ik bruusk hurk, verder is er niks aan de hand.
Ook als ik mijn hand op beide knieën leg en vergelijk, voel ik een verschil. De knieschijf (??), botten in mijn rechterknie zitten (naar mijn mening) losser dan in mijn linkerknie. M.a.w. ze bewegen meer.
Naar mijn mening staan mijn knieën ook een beetje scheef, maar hier kan ik mee leven. Ik wil gewoon weten wat ik heb en wat eventueel oplossingen kunnen zijn.
Kort samengevat: Knieën kraken (linker bijna niet, rechter luid!), knieschijf/bot in rechterknie lijkt losser te zitten dan in de linker, scherpe pijn in rechterknie bij het te snel en bruusk bukken, knieën lijken scheef te staan.
Weet iemand wat dit is en wat eventueel oplossingen kunnen zijn (operatie,kinesist)
7 reactiesReagerenAnoniem23 december 2015 om 21:22Btw nog even vergeten toe te voegen; ik ben 20 dus met mij n knieën/knieschijven zou in principe niks mis mogen zijn
ReagerenJohn (moderator)
23 december 2015 om 21:25Hoe oud ben je?
Reageren
Ben je met de klachten ook al bij de huisarts geweest?John (moderator)
23 december 2015 om 21:28De vraag over de leeftijd is daarmee beantwoord….
Reageren
Heb je een groeispurt gehad?Anoniem23 december 2015 om 22:29Ja het begon ongeveer rond mijn 15de, ben sindsdien wel wat gegroeid ja.
Op mij 16de ging ik ermee naar de huisarts die het afschreef als groeipijnen.
Ik neem aan dat die al lang voorbij zijnMijn linker knie is min of meer ok, het is de rechter die er erger aan toe is.
Enig idee wat dit is?
Alvast bedankt
ReagerenJohn (moderator)
23 december 2015 om 23:06Het kan nog van de groei zijn, maar dat is zonder onderzoek moeilijk te zeggen.
Reageren
Ga in ieder geval terug naar de huisarts en vraag een verwijzing naar de orthopeed.Anoniem24 december 2015 om 13:08Anoniem30 december 2015 om 23:15Ik zou nog even willen wachten voor ik naar de dokter ga.
Heeft niemand een idee wat dit is?
Ik heb al zitten denken aan een meniscus scheur
Help?
Reageren