Zoeken Vraag het forum

Enkelklachten

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Robin

Hoi,

In oktober 2009 merkte ik ’s avonds op dat mijn rechterenkel een stuk dikker was dan de linker. Ik heb die middag gevoetbald en eigenlijk niks pijnlijks gevoeld. Wel weet ik nog dat er een sliding op mij is gemaakt waarbij mijn enkel is geraakt. Maar heb daarbij dus geen pijn gevoelt en de dikke enkel was ook niet pijnlijk verder. De week erna gewoon getraind en de volgende zondag gespeeld.

Toen was het echter snel over. Erg pijnlijke steken en een flink dikke enkel waren de redenen om na een half uur te stoppen. Verzorgster en fysio dachten aan wat vocht in de enkel, adviseerde rust. Niet meer gesport, maar de zwelling nam niet af. Na twee weken naar de dokter geweest en foto’s laten maken, niks op te zien. Daarna even bij fysio gelopen, maar hielp ook niet. Daarna naar orthopeed geweest, enkel is vier weken in gips geweest om te ontlasten en er is een MRI gemaakt. Hier is echter niks op te zien. De orthopeed kon mij hierdoor niet verder helpen zei hij.

Allen adviseerden zij mij elke keer rust. Nu heb ik een half jaar niet gesport, maar mijn enkel is nog steeds wat dikker dan de andere en geeft af en toe ook een pijnlijke steek bij een ongewone draai. Als ik hem helemaal strek ontstaat er aan de buitenkant van de enkel een flinke, pijnlijke bult. Dinsdag voor het eerst weer eens wat loopwerk gedaan, op een normaal tempo wat hardgelopen (15 min). Enkel was daarna weer flink stuk dikker en de dag erna ook pijnlijk. In een halfjaar rust is er dus helemaal niets veranderd. Heeft iemand mss een idee wat dit kan zijn of een zelfde ervaring?
    Groeten, Robin

3 reacties
    Reageren
    Anoniem

Dit zit in ieder geval niet goed. Ik zou opnieuw een beeldvormend onderzoek willen om te beoordelen of er werkelijk geen sprake is van schade. Er zou bijvoorbeeld een kleine splintertje van het bot los kunnen zitten.

Reageren
    Laura

Hallo,

Ik heb nu precies hetzelfde als jij toen…Is er ondertussen al uitgekomen wat alles veroorzaakt heeft? Bij mij wordt een botscan gemaakt om te kijken wat het zou kunnen zijn….

Groetjes

Reageren
    Femke

Een borscan wordt gedaan als er een verdenking is dat de klachten niet direct met de zachte weefsels te maken hebben (spieren, pezen) maar dat de oorzaak mogelijk in het (kraak-)been zit, zoals bijvoorbeeld artrose, arthritis of fracturtjes die niet op röntgen zijn te zijn.

Reageren
Reageer op: Enkelklachten
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.