- Peter1 november 2025 om 11:05
10 jaar geleden kreeg ik mijn eerste blessure aan m’n elleboog sindsdien komt het ieder jaar terug op dezelfde plek.
Hierdoor ervaar ik hinder op het werk tijdens het sporten en zelfs tijdens het gamen.
Wat ik eigenlijk wil weten is hier een medische term voor en wat kan ik hieraan doen om het te verhelpen of voorkomen ?
Het valt me wel op als het terug keert dat het altijd in een periode kan s dat ik me wat zwakker voel grieperig of een tijdje wat slechter slaap.2 reactiesReageren
Peter (huisarts)
2 november 2025 om 14:00Tja, is via een site moeilijk te onderzoeken.
Reageren
De meest gangbare oorzaak zal een ontstoken aanhechting zijn van een pees aan je elleboog (tennisarm, zit aan de buitenkant. Golfersarm, zit aan de binnenkamt van je elleboog).
Daar kan een fysiotherapeut je bij helpen. Zeker ook als er een relatie is met PC werk en sporten. Rekoefeningen, smeren met spierzalf, een specifiek bandje dragen, etc
Als eea niet genoeg helpt kan een lokale injectie ook wat betekenen.Peter2 november 2025 om 19:10Heel veel dank voor je antwoord het is inderdaad erg gevoelig aan de buitenkant als ik daar herhaaldelijk druk op de binnenkant boven arm tegen de elleboog aan voel ik vooral de pijn.
Reageren
Zal proberen te smeren met duclofinac zalf en een afspraak inplannen bij de huisarts.
Omdat dit een terugkerende klacht is kan het dan een vorm van tendinitis zijn ?
Fijne dag Groeten Peter