- Giel28 oktober 2022 om 09:19
Dag allemaal,
Een maand of 6 geleden heb ik tijdens een uitstapje op een camping erg hard mijn elleboog gestoten tegen de rand van mijn bed. Inmiddels zijn we meer dan een half jaar verder, en de plek is nog even pijnlijk. De huisarts heeft wat tests gedaan en vermoedt dat er niets gebroken is. Ik kan immers alle bewegingen maken met het gewricht. Echter doet de lichtste aanraking op het punt al ontzettend veel pijn. De dokter denkt dat ik simpelweg een plek met veel zenuwuiteinden heb geraakt, en dat het vanzelf over moet gaan. Het pijnpunt lijkt soms te zitten op de kleine “riggeltjes” die over de elleboog lopen. Ik weet niet precies wat het zijn, maar deze verschieten een beetje als je er overheen wrijft. Ik zou het fijn vinden als iemand met een soortgelijke ervaring wat perspectief kan bieden, of een dokter met een andere kijk erop. De elleboog is verder niet gezwollen of warm.
Vriendelijke groet,
Giel
2 reactiesReagerenSuzan28 oktober 2022 om 12:48Als de dokter vermoedt dat er niks is gebroken,zou ik om te beginnen een foto laten maken,zodat je zeker weet dat er niks stuk is.
Reageren
Ik zou de huisarts een verwijzing naar een sportarts of orthopeed vragen voor verder onderzoek.Geo21 januari 2026 om 11:02Toevallig heb ik dezelfde ervaring, 4 maanden geleden elleboog hard gestoten tegen hoek van een muur wat zeer pijnlijk was. Na 2 maanden nog steeds pijn, bij fysiotherapeut geweest die de omliggende spieren behandeld heeft wat wel verlichting gaf, maar het bot aan de zijkant van de elleboog blijft pijn doen. Volgens hem is het bot niet gebroken maar beurs en moet nog verder genezen. Toch maar verwijzing vragen voor een foto dan maar.
Benieuwd hoe het met Giel afgelopen is.Met groet,
Reageren
Geo