Zoeken Vraag het forum

Enkel verstuikt

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Steefje

Goedenavond,
    Mijn partner heeft donderdagmiddag zijn enkel verstuikt door van een heftruck af te springen. Daarbij is hij dus door zijn enkel gegaan en hij hoorde iets knakken. De huisarts zei dat het verstuikt is en dat het binnen een paar dagen minder moet worden, maar het word alleen maar erger. Hij ligt op de bank met zijn voet omhoog maar zijn voet en enkel worden steeds maar dikker, is dat normaal, of moeten wij ons toch zorgen maken?

6 reacties
    Reageren
    Steefje

Hierbij een foto

Reageren
    Steefje

Er ging iets mis met de foto volgens mij

Reageren
    Suus

Aan de hand van een foto kun je daar helaas weinig over zeggen.
    Als de klachten erger worden, vraag de huisartsenpost een verwijzing voor een foto om.een breuk uit te sluiten.
    Blauwverkleuring duidt in ieder geval op schade aan de banden,maar hoeveel kun je zo niet zeggen.

Reageren
    Suus

Even nog als toevoeging: bandletsel kan wel een aantal weken tot maanden duren, als een breuk is uitgesloten, ga dan naar een fysiotherapeut.
    Dat advies had de huisarts beter direct kunnen geven.
    Een fysiotherapeut kan dergelijke dingen veel beter beoordelen en behandelen dan de meeste huisartsen.

Reageren
    Steefje

Oké dankjewel voor de heldere en duidelijke uitleg, hier kunnen we tenminste iets mee! Die paar dagen geloofde ik al niet helemaal

Reageren
    Suus

Helaas heb ik enige ervaring met enkelblessures en dan ook hoe je er beter niet mee om moet gaan😅

Reageren
Reageer op: Enkel verstuikt
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.