Zoeken Vraag het forum

Enkel gekneusd?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik heb me ongeveer 4 weken geleden in een handbalwedstrijd verstapt, hierbij voelde ik een stekende pijn aan de buitenkant van mijn enkel. Ik heb hierna ongeveer een week niks aan sport gedaan, na deze week heb ik weer een wedstrijd gespeeld omdat we anders te weinig spelers zouden hebben. Na de wedstrijd ben ik in elkaar gezakt van de pijn en heb ik een aantal dagen nauwelijks kunnen lopen, nu heb ik sindsdien niks meer aan sport gedaan. Afgelopen vrijdag heb ik meegedaan aan een spokentocht en ben ik halverwege ongeveer door mijn enkel gezakt, weer die stekende pijn aan de buitenkant van mijn enkel, maar dit keer nog veel erger. Zaterdag was mijn enkel helemaal dik en blauw en kon ik amper lopen. Nu wordt het met de dag erger, ik ben maandag en vandaag (dinsdag) gewoon naar school geweest (met de fiets) en heb ik op school een beetje gestrompelt omdat ik nog steeds verga van de pijn bij het lopen. Vanochtend toen ik op de fiets stapte voelde ik iets knappen in mijn enkel, gevolgd door een hevige pijnscheut. Vanmiddag ben ik weer in elkaar gezakt van de pijn. Mijn enkel is nu helemaal dik en paars/blauw en steunen is niet mogelijk. Mijn moeder zegt dat mijn enkel gewoon gekneusd is en ik moet rusten. Ik ben bang dat er toch iets is met mijn enkelband of dat er een klein scheurtje in het bot zit. Nu is mijn moeder niet iemand die snel naar de dokter gaat en volgens mij ook niet het nut ervan inziet om met mij naar de dokter te gaan. Ik zou persoonlijk wel graag als controle even langs de huisarts willen.. Ook vind mijn moeder het onzin om krukken te halen “je moet maar gewoon niet te veel steunen op de voet”. Lopen is zo goed als onmogelijk dus ik zie krukken als enige opslossing…
    Kan iemand mij tips geven over wat dit zou kunnen zijn of over hoe ik mijn moeder toch zover krijg om even langs de huisarts te gaan?

2 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Je klachten duren al 4 weken. Ze zijn ernstig genoeg om daar de huisarts te gaan. Het zou best kunnen dat er een enkelbandje gescheurd is.
    Ik weet niet hoe oud je bent, maar je zou natuurlijk ook zelfstandig naar je huisarts kunnen gaan zonder je moeder.

Reageren
    Anoniem

Ik ben 15. Inmiddels is mijn voet nog dikker en begint mijn moeder zich toch een beetje zorgen te maken, dus misschien morgen toch even naar de dokter..

Reageren
Reageer op: Enkel gekneusd?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.