Pijn in of bij de heup tijdens het wandelen?

Beste Dokter

IK heb pijn in of bij  e heup. dit is langzaam ontstaan tijdens het wandelen. ik wandel regelmatig. meestal een uur tot 2 uur. dit is de hele zomer goed gegaan tot september ik iets begon te voelen. beetje krampachtigheid in het linkerbeen. meestal ging dit weer weg tijdens het wandelen. soms als ik daarna in bed lag voelde ik wel eens pijn in het onderbeen. ik ben toen wat minder gaan wandelen maar tijdens een wandeling daarna schoot het er ineens in. ik voelde een pijnsteek vanaf mijn heup naar de voet door het hele been. ik had een pijnlijke drukplek in de bilspier. hier heb ik daarna een paar weken heel rustig aan gedaan en gerust. toen ging het wat beter .langzaam weer een half uurtje gewandeld en ging goed. alleen na het wandelen toch weer een vermoeid gevoel in het been. weer rusten en daarna proberen ging weer beter tot afgelopen dinsdag toen het er weer inschoot heb ik nu meer pijn gekregen. liggen op de heup gaat nauwelijks en bij zitten verergeren de klachten. 2 jaar geleden heb ik hetzelfde gehad. er is toen een mri scan van mijn heup gemaakt en foto's van de heup. en men zag niks wat op slijtage leek. ook fysio gehad met shockwave hielp niet maar er is nooit een antwoord gekomen wat de klachten inhielden. het rekt echt door het hele been tot in de voet. weet u misschien wat dit kan zijn?

Reactie

Even wat aanvullende informatie die mogelijk belangrijk is. van fietsen krijg ik deze klachten dus niet. hoe veel en ver en hard ik ook fiets. de klachten worden enkel uitgelokt tijdens het wandelen. dus ik ben benieuwd naar wat er tijdens wandelen meer belast kan raken in het heup gebied dan bij fietsen..

Reactie

Moeilijk om daar zo zonder enig onderzoek iets over te zeggen. Vraag een verwijzing voor de orthopeed

Reactie
Reageer op: Pijn in of bij de heup tijdens het wandelen?
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief