Goedemiddag,
Ik heb sinds enige tijd heel veel last van mijn knie tijdens het wandelen. Ik kan dan ook echt niet meer verder wandelen en moet weer richting huis. Wandelen was altijd mijn passie. Al jaren kraken mijn beiden knieën. Ook weleens bij huisarts voor geweest maar als er geen pijn aanwezig was hoefde het geen verder onderzoek. Ik merk dat als het ware tijdens het wandelen daarna heel mijn rechterbeen op slot raakt, ook mijn heup gaat zeer doen.
Wat ik tevens merkte tijdens mijn laatste vakantie is dat als ik een heuveltje op liep er iets weg leek te schieten in mijn knie.
‘s nachts voel ik mijn knie vooral als ik met de andere knie erop lig-dus op mijn zij lig.
Wie herkent deze klachten? Ik zal vast niet de enige zijn die dit ervaart. Misschien zijn jullie al wat verder in het de zoektocht naar de klachten en herkennen jullie dit.
Ik hoor het graag, alvast bedankt!
Ipv af gaan op verhalen van andere mensen, zou ik naar fysiotherapeut gaan.
Die kan een eerste onderzoek naar de oorzaak doen en adviseren of verder onderzoek door een orthopeed of sportarts verstandig zou zijn.
Dan krijg je informatie op jou situatie gebaseerd en niet op basis van vergelijkbare klachten, die wellicht een volledig andere oorzaak hebben.
@suus
In plaats van te vragen of ik daar al ben geweest oordeel je al door er vanuit te gaan dat ik daar niet geweest.
Ik ben al langs huisarts, fysio, orthopeed en podoloog geweest en nog steeds heb ik pijn. Fysio behandelingen gehad en onderzoeken plus foto's bij de orthopood. Die verklaren nog niet de klachten die ik heb. Vandaar dat ik hier mijn verhaal vertel. Zoals met veel dingen in het leven ben je vaak niet de enige die een bepaalde klacht heeft en hebben andere mensen vaak al een heel pad bewandeld waardoor je ze kunnen helpen.
Als jij een goed antwoord op je vraag wilt hebben, is het handig alle relevante informatie te geven.
Ik kan niet raden wat voor pad jij al bewandeld hebt en dan is het enige verstandige antwoord te adviseren om onderzoek te laten doen naar de oorzaak.
Je verwijt mij iets wat je zelf in de hand werkt......
Je vertelt niet of je ook een mri hebt gehad.
Zo niet, zou ik daar bij de orthopeed naar vragen.
Ja ik heb een mri gehad bij de orthopeed.
Ik heb er niks aan of ik nou wel of geen dingen verteld heb. Meer heb ik eraan als iemand wellicht wat herkent of advies heeft.
Ben jij een arts of andere zorgverlener? Of reageer je random op de berichten hier?
Er zijn ook dit forum geen artsen.
Ik ben regelmatig forum bezoeker en reageer regelmatig op berichten.
Niet random, alleen als ik ze vanuit eigen of algemene ervaring beantwoorden kan.
Mijn vraag over jou mri stel ik uit eigen ervaring met een knie blessure.
Het maakt wel degelijk uit of iemand een mri heeft gehad, of enkel een foto.
Een mri laat dingen zien die op een foto niet aan het licht komen.
En als je iemand op een verantwoorde manier advies wilt geven, is het ook wel van belang dat je weet wat er is onderzocht, is gevonden en is uitgesloten.
Maar als jij liever willekeurige adviezen krijgt, die jou misschien nog veel verder in de problemen helpen, prima hoor.
Ik zal niet meer reageren.