Zoeken Vraag het forum

Pijn in heup en rug

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo sinds 2008 heb ik een hernia gehad. daardoor is een zenuw beknelt geraakt en verdofde mijn onderbeen deels. dit is ook deels weer bijgetrokken maar nooit helemaal weggegaan.maar ik kan er gewoon alles mee doen. ik heb er verder nooit last van gehad dus, ik sport ook en fiets heel veel. wandel ook veel ,maar anderhalf jaar geleden ben ik begonnen met hardlopen op de loopband.

dit ging gewoon goed zonder klachten. deed 2x in de week 11 km hardlopen op gemiddeld 10km per uur en trok vaak nog een sprint tot 22km per uur. nooit langer van een minuut.. na een paar maanden begon ik onstabiliteit te voelen in mijn rechterbeen. onder het lopen voelde ik soms iets in mijn rechterheup maar dat ging dan meestal ook weer gauw weg. dus ben door blijven lopen. maar op het laatst kwam ik wel eens kreupel van de band af.ik liep dan even te manken maar dat trok weer bij en had daarna ook geen last. maar toen ik deze klachten kreeg ben ik al gauw gestopt met hardlopen omdat er andere dingen tussen kwamen en ik geen tijd meer voor het lopen had. ik ben wel blijven fietsen omdat ik dit elke dag al deed. op mijn gewone fiets om boodschappen door de stad. nooit last met fietsen gehad en deed dit al jaren lang. ik ben wel blijven wandelen. wandelingetjes van 5 km maar geen last van. maar op een gegeven moment kreeg ik last van mijn been met op en afstappen van de fiets. was beetje pijnlijk maar verder niks. afgelopen zomer heb ik mijn motor opgeknapet en daarbij veel op mijn knie en gezeten. maar nu komt het. een keer toen ik recht kwam na lang zitten en op mijn beneb ging staan zakte ik door mijn heup leek het wel. een beweging naar binnen en ik verging van de pijn. daarna ging het snel weer over. maar een paar dagen later toen ik weer een tijdje op mijn knie en had gezeten en recht stond ging ik weer door mijn heup. weer heel pijnlijk maar ging weer over. toen ik ging wandelen ging ik vaak met de fiets ergens naartoe om daar te gaan wandelen en als ik dan terug kwam met wandelen en op de fiets stapte kreeg ik ineens veel pijn in mijn heup bij het fietsen.zoveel zelfs dat ik niet verder kon. ik ben wel altijd blijven wandelen en fietsen maar het gaat langzaamaan toch steeds slechter. gisteren ging ik vanuit huis anderhalf uur wandelen en voelde ik na 50 minuten al iets in mijn heup. ik dacht nu moet ik terug na 30 minuten lopen was ik thuis maar voelde toen al niks meer. tot dat ik ging zitten ,toen kwam de pijn opzetten. ik heb de hele nacht niet kunenn slapen van de pijn. ik ben al bij fysio maar die weten het ook niet. bij de huisarts ben ik ook al geweest en die hebben diclofinac voorgeschreven en dachten aan de binnenste heupspier. maar voor mij voelt het niet dat het een spier is. weet iemand misschien wat het wel kan zijn?

en zou het nu met mijn rug te maken kunnen hebben of heb ik iets van het hardlopen opgelopen?

1 reactie
    Reageren
    Anoniem

Oke heb de uitslag van mijn heup foto’s gehad, en ze zien inklemming in het heup gewricht. bij beide heupen trouwens,dat verklaard ook de pijn in mijn rug

Femoroacetabulair impingement (FAI) of heupimpingementsyndroom is een relatief nieuwe diagnose binnen de orthopedie die betrekking heeft op het heup gewricht van veelal jonge mensen.[1] Impingement houdt in dat de bolvormige femorale kop voor wrijving in het gewricht zorgt, dan wel niet de volledige bewegingsvrijheid in het acetabulum..

Veel activiteiten waarbij herhaaldelijk extreme heupbewegingen gemaakt worden zorgen voor een toename is de frequentie waarmee deze extra wrijving ontstaat. Dit gebeurt bijvoorbeeld bij sporten zoals voetbal, schaatsen en hockey. FAI-gerelateerde pijn kan echter ook voorkomen bij normale bewegingen die niet noodwendig in verband gebracht worden met fysieke activiteiten (zoals bijvoorbeeld gaan zitten of opstaan).

FAI-gerelateerde pijn wordt gevoeld in de lies, de lage rug en in de buurt van de heup. De FAI-diagnose wordt meestal gesteld door een lichamelijk onderzoek waarbij de bewegingsvrijheid van het been getest wordt

Reageren
Reageer op: Pijn in heup en rug
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.